söndag 1 december 2013

En fredagskväll i NYC!

Hejsan godingar!

Min fredag var alldeles lagom! Dagen efter thanksgiving var mysig och lugn liksom. Jag låg kvar ett rätt långt tag och drog mig innan jag gick upp. Left-over-race blev det ju också med mat från Thanksgiving, divine! Så himla gott haha :)

Vi spelade lite biljard, lite kort och sen hade de familjekampen i amerikansk fotboll på baksidan. Jättemysigt :)



Hundmys! 
Emma kom sedan tillbaka så jag hämtade henne på tågstationen. Vi fortsatte dagens trent på ett ungefär, vi tog det lugnt helt enkelt haha. Vi skulle ju sedan på lite partaj i City som vi skulle preppa över. På detta ställe var det mer klädkod i jämförelse med det för två veckor sedan så vi åkte iväg till Kohl's här i närheten och inhandlade lite grejer, då fick vi en liten försmak av black friday också haha. Systern bertätade massor med galna historier om hur det kunde vara, folk blir helt nuts haha! Efter Kohl's sprang vi in på Modell's och spanade fotbollar till min 6-åring som snart fyller år.

Vi tog bilen och rullade till New Rochelle där Emma bor och hämtade lite andra skor seeen tog vi oss till Rye Brooke och hämtade Sara som skulle med oss ut och seeen tog vi oss hem till mig där vi började fixa oss för det kvällen hade att erbjuda :)

Min värdpappa skjutsade oss till tåget och från Grand Central Station var det gångavstånd till EVR. Där träffade vi lite folk och en väldigt rolig kväll var det som kom efter det :) Vi tog ännu en gång 1.53 tåget hem (nästa går 5.30, det funkar ju inteeeee!) vilket var jättelagom, en bra kväll helt enkelt!

Sara är lång och blond, lite det som verkar vara bilden av svenskar här i Staterna. "Men du kan ju inte vara svensk? Du är ju inte blond" Nej men ursäkta mig så mycket då fina människor hah.. 
Ingen taxibil hade lust att stå och vänta på oss vid Harrison så en promenix på en timme blev det hem. Jag uppskattar platta skor och lider med Emma som fick kämpa sig igenom utan hahaaha :( Sååå skönt var det att komma hem och bädda ner sig efter en otroligt bra dag!

Det börjar bli kväller här just nu. I morse åkte systerns familj hem till Chicago och nu snart så ska morföräldrarna tas till flygplatsen för att flyga tillbaka till Florida. Har varit en megalat dag idag då 3,5 h har gått åt till att kolla när Michigan spelar Amerikansk fotboll. Efter det har jag tagit en tupplur haha och nu ska jag preppa då Sara kommer och hämtar upp mig då hon, jag och Matilda ska på bio ikväll, vilken vet jag inte än, får se med det :)

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar