onsdag 25 december 2013

Svensk julafton i USA, hur blev det nu då?

Hejsan på er! 

Dopparedagen kom och gled förbi bara sådär! Känns helt otroligt. För en inte allt för lång tid sedan sa en vän till mig att det var 123 dagar kvar till julafton, då tyckte jag han var löjlig som höll koll på det, nu är den plötsligt förbi!

Min dag innehöll jobb från 10-16. En himla lugn dag ändå. Fick tillfälle att vid tiotiden skypa med familjen hemma! Så mysigt att de de fixa ihop alltihopa där. Jag tycker om de då himla mycket! 

Min värdpappa var hemma dagen till ära och mitt i passet tog han kidsen till någon butik i Rye Ridge där de köpte massor med grejor. Sällskapsspel till Jamaica, lite fler julkappar och även grejer till välgörenhet. Bra grejer! 

Note to self: mina värdföräldrar är grymma föräldrar. De kan det där alltså. Kan inte kalla någon perfekt men jag tycker de gör ett himla bra jobb alltså...

När de var iväg till Rye Ridge tog jag bilen till Whole Foods på jakt efter syrap, grädde och formar. Helt nutty var det! Trafiken var rätt galen, folk gjorde dumma saker och ja.. Det var inte jättesmidigt att ta sig dit men dit kom jag i alla fall! 

Väl hemma satt jag igång och gjorde knäck som jag tänkt ta med mig till julafton hos Rebecca på kvällen (de glömde jag ju tyvärr hemma i slutändan!!).  Kidsen kom hem med far sin med mat från cosi. En flat bread chicken margarita, oooooj vad gott det var! 

Jomen sen då? Kämpade med att få sjuåringen att klä på sig då de skulle till kyrkan och sen deras country club. Jag vet inte hur men det lyckas på något sätt alltid bli lite kaous när det skas iväg någonstans, inget undantag denna gång. Jag förväntade mig mer dåligt humör då det blev stress men min värdmamma var jättegullig. Hon önskade mig en supertrevlig kväll med tjejerna och de gav sig iväg. 

Efter kaouset var det så nice med lugn så satt mig och andades lite innan jag snabbt fixa mig och tog mig dit efter en trip förbi affären. 

Väl där blev det en himla massa nya ansikten haha. Rebecca som vi var hos hade två vänner från Sverige där, Sara hade sin syster och hennes systers kompis där och sen var det både nya och mindre nya Au pairer. Allt som allt var vi tolv svenskor. Vi åt go-mat, kollade Kalle, öppnade klappar på annorlunda vis och åt go-efterrätt. Så himla bra! Hade en jättetrevlig kväll där då man tackar gör det!


Jag tog mig hem för att hinna träffa familjen innan läggdags och se kidsen öppna den första julklappen. Vi myste lite sen var de sängen på en gång så Jultomten kan komma med resten av klapparna.

Jag har städat upp i mitt rum som vanligtvis varit rent men som senaste dagarna varit pinsamt pga diverse julklappsinslagning och annat knas. Dessutom så har jag hängt upp breven från mina hjärtan och farmor på anslagstavlan. Jag har ju självklart fortsatt öppna de, bara glömt visa i bloggen. De är i alla fall så gulliga. Nejlikor i brevet idag vilket luktar så mycket jul! Har dessutom öppnat julklappar som kommit från Sverige! Har annars haft en himla lugn kväll. Imorgon är det julafton! Ska bli så mysigt! 
Fick detta ursöta halsband av min bror. Älskar det haha! 

Leverantören av halsbandet är den fulaste men samtidigt sötaste lilla fågeln. Jättemjuk var den, så gosigt! 

Färdiga julklappar till min värdfamilj! 



Nyheter från Starbucks också haha. Guld (:



Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar