onsdag 11 december 2013

Snowday och cluster meeting!

Hejsan!

Jag glömde minsann igår. Var så trött efter dagen och ja.. Det blev inte av helt enkelt!

Tisdagar innebär oftast sovmorgon då min värdmamma är ledig från jobbet. Jag vaknade runt 8.30-tiden ändå av att 6-åringen dundrade i trappan haha. Att han var hemma vid den tiden innebar i alla fall att deras önskan gått i uppfyllelse, det vart en snow day som de kallar det. När det snöar och skolan anser att man inte kan ta sig dit säkert så har de en snow day = inställd skola. Det byter inte däck på bilarna här. De har något all-round-året-om däck, i alla fall min värdfamilj.. Det snöade faktiskt en hel del när jag vaknade.



Min värdmamma var ute på lite ärenden då hon skulle ut på kvällen, hon sa att jag var fri att göra som jag ville då hon skulle vara borta max en timme. Jag "hjälpte" 10-åringen lite med läxor (jag kan ingenting om Amerikas presidentfruar?) sen kom hon med det fantastiska frågan. "Do you wanna go outside?". Såklart jag ville det! Vi slängde på oss lämpligare kläder och tog med oss 6-åringen.

Vi gjorde en snögubbe, hade snöbollskrig, byggde fort och gjorde snöänglar, himla mysigt! Det var inte tokmycket snö men det var perfekt kramsnö, gillas gillas gillas! Snögubben hade en väldigt traumatisk uppväxt då vi råkade krossa hans huvud antal gånger när han skulle få en näsa men... Ja han blev till i alla fall! :)



Tuffast i stan!

6-åringen var som en dröm igår på dagen. Han kanske var överlycklig över att vara hemma från skolan eller vad vet jag? Hur go som helst i alla fall! Win! Man prioriterar så annorlunda här. För två månader sedan var det för mig personligen inte en stor prestation om någon sa "please" när den bad om något eller "thank you" när man gjorde något. Igår var han så himla gulle. Just då tankegångarna är så annorlunda blir det så konstigt när man pratar med Sverige och allting rullar på som vanligt där, det går inte riktigt ihop...

Min värdmamma kom hem så jag tog bilen då jag ville kolla vägarna lite. Klockan var typ 1.30PM och det var verkligen inte alls många ute på vägarna. Tyckte det var lustigt! Här kan man nästan räkna med att de oftast kör lite föör fort, de kan ibland köra mot gult som att det vore en nyans av grönt.. Ja lite sådär. Bilförare här är väldigt uppe i sig själva. De är inte nödvändigtvis dåliga bilförare, men kanske inte de ödmjukaste heller. I början åkte jag runt ständigt beredd på att någon skulle göra något idiot-move vilket inte har hänt sådär jätteofta så nu har man vant sig med hur saker fungerar här. Igår eftermiddag körde i alla fall folk himla fint. Vägarna var ju för övrigt inte dåliga på nått sätt. De var blöta men då det var plusgrader så var det nemas problemas.

Tog mig till Marshall's vilket är typ en outlet butik ungefär? Behövde kläder och hade inte riktigt något annat mål med resan. Fem tröjor fick jag med mig hem för ca 540kr, vad hände där? Sjukt värt i alla fall :)

Hemåt igen där det blev lugnt ett tag innan det blev matlagning och sen träningar. Min värdmamma åkte till City så jag tog tjejen på träning. Vid sju så kom barnvakten hit som skulle barnpassa när jag var på cluster meeting. Julia hette hon, jättesnäll verkligen! Min värdfamilj har bara massa bra människor som jobbar för de! Vid kvart i åtta visade jag henne vart träningarna var där hon lämnade 12-åringen och hämtade 10-åringen och jag tog mig vidare till White Plains.

Det var mitt andra Cluster meeting sen jag kom hit och det är verkligen himla mysigt. Man märker att man kommit vissa människor närmre bara på den här tiden. Så himla bra tjejer som är där! Vi fick info om skolgång osv och jaa.. Vi får se vad jag pluggar till våren.

Tog mig hem och landade hemma. Testade att översätta bloggen till engelska med Google Translate funktionen jag la till, OOOOOOOOJ vad dålig den var haha! Man förstår ju inte alls sammanhang haha. Får se vad jag gör åt det för mina internationella fina vänner.

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar