måndag 9 december 2013

Mina räddare Sara och Sophia!

Halloj! 

Ledig söndag var på ingång. Jag hade till att börja med inga planer alls, någonting jag trodde skulle vara skönt men ja.. Jag upptäckte rätt så fort imorse att det inte riktig var fallet. När man jobbar och bor på samma ställe kan det vara så fruktansvärt skönt att komma ut när man väl är ledig. Det blir otroligt svårt att skilja på ledigtid/jobbtid annars. 

Jag smsade Sara för att se vad som pågick, hon skulle träffa en tysk tjej i White Plains på lunch så jag följde med på det. Tack för det! Jag mötte upp Sara på CVS (typ som Ica blandat med apoteket om jag glömt nämna det) nära Rye Ridge. Vi var på jakt efter helt vanliga svarta strumpor. Lättare sagt än hittat var det verkligen! När vi inte hade tur där så tog vi Saras bil till White Plains och Cheesecake Factory där vi skulle träffa Sophia. 

Tidiga som vi var så gick vi in på Dick's sports goods som var en sportaffär vid Cheesecake Factory.
De ska kolla på NY Rangers och vi hittade dessa Henrik Lundqvist-tröjor, fanns en hel del! Bra grejer! :) 

Otroligt dumt namn på affären måste jag säga! Det lämnar rum för mycket missförstånd! 

Saras och Sophias konversation.. Jaa.. Haha.

Vi fick ett bord på Cheesecake Factory där vi åt lunch och cheesecake, mumma! 

Mätta och glada hade vi fortfarande inte hittar strumpor till Sara så vi tog bilen till Target vilket är en grymt stor allt-i-allt-butik. Bra grejer! Vi vandrade runt runt runt bland alla saker och hittade strumpor tillslut, bland annat haha. Vi kollade in allt möjligt och hade det allmänt bra liksom (: . Färdiga på Target så gick vi en snabbis till Barnes&Nobles, tog en latte och pratade lite. Himla mysigt !

Det var efter det dags att ta sig hem då det var risk för snö osv. Lite(!!!) föll det minsann när vi tog oss hem. Inatt ska det tydligen komma och ligga kvar. Får se hur det blir med det! Blev avsläppt vid CVS av Sara och tog bilen hemåt. Tusen tack Sara och Sophia för räddningen! Hade en himla bra dag! :) 

Jag kom hem till ett tomt hus. Två minuter senare kom min värdmamma och 6-åringen hem. De hade varit på deras club och byggt jättefina pepparkakshus under dagen. Jag får ta kort på de imorgon. Min 6-åring berättade mer än gärna om hur han hade tänkt med allting. Gulle!

De skulle hämta upp resten av gänget för middag hos kompisar och 6-åringen ville så gärna att jag skulle med. Visst tänkte jag, hade jag väl inte någonting emot men min värdmamma ville gärna att jag skulle andas lite och det visade sig vara en himla bra idé det istället. Ensam i huset slog jag på ishockey och bäddade ner mig i soffan med hundarna. Funkade alldeles utmärkt! 

Eva smsade sen och kollade hur det var. Hon var på väg hem från city så jag fråga om hon ville ha skjuts hem från tågstation, någonting hon inte sa nej till haha. Jag tog bilen till Harrison och hämtade upp min sköna böna. Lite snabb myssamtal blev det på väg till henne sen tog jag mig hem igen och fortsatte hockeykollandet. NY Rangers mot Capitals.  

Familjen kom sen hem och vi spanade slutet av matchen tillsammans innan det var dags för läggdags. Tyvärr förlorade Rangers... Vill så gärna dit och kolla en match! Skulle vara så himla roligt. Någongång i framtiden så ska vi nog se till att det blir av!

Min söndag. Den blev allt annat än tom. Lite så jag kände att det skulle vara. Fick även detta sms: 
Så nästa söndag blir det att kolla julgranen utanför Rockefeller nu när den är tänd, skridskoåkning i Bryant park och sen äta spanska mackor haha! Ser så mycket fram emot det! Himla bra ledighetsfixare det där! :)

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar