söndag 29 december 2013

JAMAICA - day 2

Vi började dagen med en "den som sover längst"-tävling haha. Jag tar den! Cirka 9.30 tiden vaknade jag och då alla skulle till tennislektion vid 10 var ju resten självklart redan vaknade. Låg kvar och drog mig innan jag märkte att  det blev megatyst i huset och tog en titt. Den enda personen som var kvar var min stackars värdpappa som jobbar även här på Jamaica. Han väntade samtal så det underhöll han sig med. Jag tog mig direkt ut till poolkanten där jag la mig på en solstol och bara tog in hela "vi är faktiskt på Jamaica"-biten. Här i vårt hus har vi en jättesöt man som finns i krokarna för att hjälpa oss med olika saker. Han kom och frågade mig om jag ville ha ägg till frukost och BAM så fick jag det med blåbärsmuffin. Jättegott men oj så dåligt samvete jag hade... Jag kan väl göra mina egna ägg?!


Efter elva kom resten av crewet tillbaka och vi slängde oss direkt i poolen, så himla skönt! Direkt från poolen tog vi golfbilarna till huvudstranden vid receptionen och la oss där. Vattnet var tokskönt!! Vi åt minilunch och bara mådde helt enkelt. Jag tog inte med mig mobilen till stranden, någonting jag ångrar så mycket nu haha :( det var supernice! Vi tar oss nog tillbaka dit dock så får ta bilder då! 

Tillbaka till huset för att spela lite mer Risk då jag blev tooootalt wiped out haha :( tog en dusch innan vi tog det lugnt. Vissa åkte till en basketplan och jag själv tog en bok och la mig vid poolen och läste och det var bara såååå himla nice. Låg där ett bra tag och bara läste och njöt. 


Rennis fixade grillen för vår middag vid poolen, det luktade och var helt gudomligt! Middagen var en megahit! Så himla gott var det!!


Ett tag efter middagen tog vi golfbilarna till receptionen igen (det är verkligen ett rätt stort avstånd. Resortet är enormt med allt man kan tänka sig på). Vi skulle beställa efterrätt vid terassen så även det var jättenice. På terassen i mörkret var det jättevackert. De hade ett jazzband som spelade så himla bra och ja.. Det var himla fint helt enkelt. 

Fick aldrig någon före-bild, men jag intygar på att det var supergott haha! (: 

Personligen var det rätt jobbigt att sitta där. Jazzbandet spelade verkligen mammas favoritmusik en efter en. Samtidigt är jag också så ärrad när jag är utomlands. I tankarna jämt och ständigt är "åh, om bara mamma kunde sett det här". Jag tänkte det när jag var med Jakob på Tenerriffa och jag tänkte det definitivt när jag var med Petra i Turkiet. Hon var min stora livsnjutare här i livet och att sitta där i något jag kopplar så starkt med henne och att samtidigt höra hennes musik var faktiskt svinjobbigt.. Min värdmamma är bra fin ändå. Hon var inne i lite samma "njutar-mode" som jag är och vi kollade på stjärnorna och lyssna på den fina musiken och att göra det med henne gjorde att man kände sig lite mindre ensam i det hela haha. Hon påminner en hel del om mamma faktiskt...

Min fina. Ibland saknar jag dig så det gör ont i varenda del av mig... En sådan inspiration är du...

Efter bar det av hem. Trötta... Vi kollade lite när Michigan spelade mot Kansas stare (college football) då min värdmamma är ett stort Michigan-fan. Hela orkade jag dock verkligen inte och jag tog mig till sängen. 

Lägligt nog slutade wifi att funka för samtliga ungefär då. Jag försökte lite men sen tuppade jag verkligen av, så trevlig eftermiddag på er alla istället för god morgon! Kram! 

Have an Ish-tastic day amigos! (Haaaahaahaahahahaahaha! Spens... Are you feeling it? :'D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar