lördag 28 december 2013

JAMAICA - day 1 (fail!)

Jag är så bitter haha! Jag kämpade med att skriva ett inlägg medan jag var trött som tusan och... Nej liksom. Jag somnade, mobilen dog under natten och inlägget försvann :( ..

Dagen började 4AMmed uppgång. 4.45 kom en bil och hämtade oss och tog oss till JFK airport. 

Svinkallt var det, hahah!

Resan till flygplatsen var inte att leka med någonstans!! Det var vi och huuuur många lastbilar som helst. Hastighetsgränsen på vägen var 55mph (ca 90km/h) men han körde 75mph (ca 120km/h) och trots det så körde lastbilar
om oss som ingenting. Här i Amerika (i alla fall runt om här) så är folk typ rädda för lastbilar, det är ett stort obehag över de. På körkursen på orientation så berättade de om säkerhet när man kör vid de och också hur man kunde undvika de.. Jag fattade inte det till att börja med då det värsta som kan hända i Sverige är att man måste köra om de men här är det verkligen inte samma grej. De trycker om sig så de nästan puttar till dig i bak, de kör om vid ostabila och olämpliga tillfällen, det är inte att leka med helt enkelt. 

Allting gick så smidigt på flygplatsen. Föräldrarna satt i fram på flygplanet och vi sex barn(?) satt i bak tillsammans. Det var någonting min värdmamma bett om ursäkt för så himla mycket men det var verkligen inga som helst problem! Vi fick vänta rätt länge i flygplanet innan vi lyfte och vid det laget hade sjuåringen redan somnat på min arm. Jag tog den andra armen runt honom och använde honom som kudde, huuuur skönt som helst. Vi sov som kungar. Jag vaknade inte ens när vi lyfte utan när vi hade flugit i en timme sa 12-åringen att han hade ont i nacken av att själv sova som en korv haha. 

Guldgosssen himself!


Väl i Jamaica var värme det första som mötte en. Det var också musikanter och leenden överallt, så skööönt! 

Vi är för coola för vårt eget bästa...

Resorten var i närheten så vi kom hit och fick vänta lite på vår villa så vi åt lunch istället. Att sitta precis vid stranden och äta go-mat var ju bara underbart. Helt overkligt! Jag trodde väl aldrig att jag skulle Komma till Jamaica i mitt liv, nu är jag här! 


Vi fick tillgång till villan så vi tog oss dit med golfbil och sen kastade vi oss direkt i poolen. Även det så toknice! Vi lekte lekar och höll på innan jag gick med tjejerna till stranden här i närheten. 


Vi har spelat sällskapsspel och bara tagit det lugnt annars. 


 På kvällen gick vi till en fin restaurang ägd av resorten där vi åt middag.  Vi fick vänta rätt länge på maten så vi underhöll oss med viskleken haha. Jättemysigt! 


Dålig bild men det är en typ jättejättegammal vattrnkvarn, jättecharmig!

Jerk-chicken, någonting som tydligen är jättevanligt här. En kyckling som är lite kryddigare. Gott var det! 

Det är nu en heeel vecka kvar med upptäckande och massa roligheter. Jag är så himla spänd! Jag vaknade nu till klarblåhimmel, laddad för dagen! Det här är fantastiskt! 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar