torsdag 19 december 2013

Stamford, White Plains och allting där emellan.

Hallå där! 

En lång dag har det varit idag samtidigt som den gått himla smidigt. 

Vaknade seg som bara den imorse. Vissa mornar finns det roligare saker att göra än att stiga upp, men vad spelar det för roll? Upp måste man!

Efter det satt jag och snickrade lite på dagens händelser. Lite för många dagar sticker iväg här då jag glömt att göra saker jag borde någonting som börjat bli onödig stress, inge alls bra grejer.. Jag gick tillbaka till gamla metoder och skrev en lista på vad jag behövde göra under dagen. Funkade så galant så! 

Jag hade inte hört någonting från tjejen som hade hand om utomlandsresor så jag mailade henne och BAM så svarade hon 10 minuter senare. Var ju inga som helst problem utan bara att komma så jag kollade adressen och satt mig sen i bilen för att ta mig till Stamford i Connecticut. Som vanligt ser det ut som att det faktiskt är en bit dit på kartan men nej. Jag tog en längre väg för att undvika den värsta trafiken på 95an som annars är den stora vägen som går till Stamford. Trots mitt vägval var jag där på typ 20 min (som allt annat här.. Haha!). 

Huvudkontoret var ju rätt lätt att hitta och väl där förväntade jag mig ett misson men nej haha. Jag gick fram till en disk, sa att hej jag ska ha det här papperet påskrivet för att jag ska utomlands, hon ringde och sa sen att någon skulle komma ner och hjälpa mig. Jag satt mig och en minut senare kom en tjej ner. Hon tog papperet, skrev dagens datum och sitt namn och BAM så var det klart. Inte en stämpel eller någonting, bara sådär. Nu är jag i alla fall helt redo för Jamaica på den fronten. Skönt! 

Tog en trip förbi Starbucks innan jag begav mig hemåt igen. Jag stannade på Marshall's i Port Chester där jag hade hittat en NY Giants-kudde typ som julklapp till 7-åringen. Försökte spana shorts men nej, det är inte säsong haha :( 

Vidare till Stop&Shop för att handla ingredienser till kvällens Dessert cluster meeting. Jag hade planerna att göra mjuk pepparkaka. Whole Foods stannade jag också på då Stop&Shop inte hade alla ingredienser men sen blev det hemfärd med allt jag fått med mig. 
"Bakning" i USA är till viss del det där. Blanda i ägg och lite vatten eller vad det nu än kan vars och vips så har du en smet! Jag är inte ett stort fan av det :/

Hem och baka. Mjuk pepparkaka och en kladdkaka blev det! 



Tog mig iväg för att hämta de två äldre kidsen på skolan vilket sen blev bara tjejen. Himla mysigt det i alla fall! Vi tog oss hem och hon smakade all bakning, godkänt var det för hennes del i alla fall, det ser jag ju som godkänt! Vi gjorde alla hennes läxor, hon är helt kung i skolan. Hon presterar på prov efter prov efter läxförhör efter föredrag. Bra tjej alltså! 

Vi myste lite bara vi två innan resten kom hem. Min värdmamma försvann igen på jobbträff typ men det var inga problem där inte. Vi hade en bra eftermiddag, mamma skulle ta tag i läxorna sen så jag slapp vara världens värsta idag! 

Vid 7.30 var det dags att ta sig iväg på multi cluster meeting. Alltid lika kul att träffa tjejerna sådär.. Hade det jättetrevligt  och åt alldeles för mycket. Bra grejer var det! 



Tudiluuuu Sophia! I dedicate a part of this blogpost to you, beautiful! ;D go to bed now! Hahaha (: 

Vad mer? Jo i maj ska jag och Eva på Lady Gaga på Madison Square Garden! Vi bokade här om dagen men har så mycket annat att skriva om så har helt enkelt glömt! Ska bli superkul. Jag och Josi har också lite planer på G så får se om det blir fler roliga upplevelser i framtiden ;)


Mängden julkort den här familjen tar emot är inte att leka med, helt seriöst då alltså! Jag var helt facinerad över att de fått 7 stycken julkort på en och samma dag och då kommer det julkort precis varenda dag från olika familjer. Jag sa det till pappa när vi skypade och det är som att någon skämtar med mig för denna mängd julkort kom idag. Endast idag alltså: 

Bara massa julkort....!!!

Nu är jag som vanligt helt utmattad. God natt! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar