lördag 14 december 2013

Mysfredag. Kvalitetstid i massor!

Hallå där! 

Vilken lång dag det har varit! Jag fick sovmorgon imorse då jag skulle jobba kväll/natt så gick bara upp för att preppa inför gymmet imorse. Träffade farfar och Jennie (farfars "nya" fru. De har varit gifta i snart 25 år haha) i köket så pratade lite med de. Jättetrevliga verkligen! Trivs som fina fisken med människor som de. De bor vid Long Beach i LA och de ville jättegärna att jag skulle komma över. Det tackar jag absolut inte nej till någonstans! Så funderar och planerar så får vi se hur det blir :)!

Off till gymmet för PT-pass. Svinjobbigt var det! Mycket motigare än vanligt, idag behövde jag verkligen support haha. Övningarna i sig var inte jobbigare än vanligt men.. Nej, motigt var det.

Jag tog mig hem och fixade för att sen åka till bion i Port Chester för att spontankolla bio. Inte alls vad jag tänkte mig haha! Det blev det i alla fall. Hunger Games ännu en gång, den var fortfarande bra haha!

Efter bion var det lagom att hämta kidsen. Vi åkte till min värdmamma butik i staden där vi träffade farfar och Jennie. Vi gick till leksaksbutiken bredvid och plockade ut lite lego de ska ha till 6-åringens sleepover imorgon. Han fyller minsann 7 på måndag så tre killar kommer över på slumberparty :)

Hem tog jag mig med barnen och farfar + Jennie. Väl hemma sysslade alla med eget. Det blev så att jag och Jennie bara pratade i flera timmar om allt möjligt. Från sjösjuka till resor till Mamma och ja.. Allt möjligt. En stor kram blev det på det och ja... Hon är bra hon. Oj vad jag tycker om henne! Kvalitetstid var det verkligen. Hon berättade också om att saker som händer och sker i min värdfamilj inte alltid är typiskt amerikanska haha. Tempot och aktiviteterna är väldigt annorlunda vilket inte förvånar mig då schemat ibland är galet.

Min värdmamma kom hem och vi käkade  massa godplock medan jag lagade mat. Min värdmamma, farfar och Jennie begav sig sen till city där de skulle äta middag med min värdpappa och ha en trevlig kväll helt enkelt. 


12-åringen sover borta så jag och de två andra kidsen bäddade ner oss framför TV:n och kollade på Grinchen. Supermysigt. Hade en vid varje arm haha. Med armen runt 6åringen och 10åringen hållandes i den andra med himels-filten över oss, då trivs man :) 

Efter så la vi 6åringen. Himla kul att hon hjälpte mig med det haha :). Vi bäddade alla tre ner oss i hans säng och hon läste en bok för oss. Myyyyyys! 

Fram åkte sen min dator då hon ville spela Sims tillsammans, haha :) tröttare och tröttare blev jag efter denna långa dag och försökte hinta det på olika sätt. Efter ett tag skonade hon mig och vi gick och la oss haha! :D 

En himla bra dag. Det är härliga, lättsamma människor jag vill ha runt omkring mig och det är det jag har.. Tacksam för det!

Nu är jag sååå trött. Har sovsällskap av Izzy precis som igår kväll så nu ska vi sova. 



Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar