tisdag 17 december 2013

Så mycket win!

Hallå där!

Dagen idag alltså. Så himla lagom och så bra!

Jobb en timme i morse för att sedan käka mysfrulle och tvätta lite. Min värdmamma frågade mig om jag kunde göra henne en "jättetjänst" och ta mig till White Plains för att köpa ett par byxor till 12-åringen. Jag tog mig gärna till White Plains då jag ville göra lite mer shopping inför Jamaica, jag har inte mycket sommaranpassat alltså! Att leta sommarkläder i December är inte ett recept på framgång kan jag meddela haha! Hon försvann till jobbet och smsade mig sen för att säga hon hade hittat byxorna inne i Rye så att jag inte behövde åka.

Jag tänkte åka ändå för att få lite shopping gjord och Sophia (en av de tyska tjejerna i Elmsford, en liten stad (haha?) nära White Plains) smsade mig precis då. BAM så hade vi bestämt träff på the Galleria mall i White Plains.

Så taggade brudar! :D
Sophia är så himla rolig! Hon skulle agera min designer för dagen.. Jag vet inte hur mycket jag tog hennes råd haha men vi hade en jättebra dag! Så himla mysigt och jag fick med mig en del hem. Gjorde några riktiga kap till och med. Några väl spenderade timmar med hennes i White Plains, helt rätt!

Det var så kul! Jag var så himla osäker vart jag hade ställt bilen, egentligen visste jag bara att jag stod på andra parkeringsplanet men när jag tagit mig ifrån parkeringshuset hade jag tagit hissen till 6e våningen och sedan tagit mig in i köpcentrumet därifrån. Jag kom till andra parkeringsvåningen och letade efter mitt parkeringsnummer utan framgång. Frustrerad gick jag fram och tillbaka som en riktigt yr person och bara letade men kände inte ens igen mig. Jag tänkte då att jag fick en bra idé, jag tänkte ta mig tillbaka in i gallerian, åka upp högst upp där jag kom ut från parkeringshuset, åka ner för hissen och gå därifrån då det förhoppningsvis är mer framgångsrikt. Sagt och gjort! Efter allt extra krångel hittade jag minsann pärlan haha! Lyckan då alltså! Detta hade tagit mig cirka 15 extra minuter. Det roliga är att jag åker mot utgången och då ser Sophia gå och kika bland alla bilar hahhhaha! Hon hade gjort en liknande grej då hon inte heller hittat sin bil.. Det är inte lätt när det är svårt. Iväg kom vi i alla fall båda två! 

Jag tog mig snabbt förbi leksaksbutiken i Rye och handlade presenten till 6-åringen, numer 7-åringen! Och neeeej! Jag har inte dålig framförhållning haha! Jag har haft stenkoll men det har varit dagar med fullt upp de senaste dagarna så har inte kommit till med att köpa något. 

Hämtade kidsen vilket var som precis vilken dag som helst men ändå så himla annorlunda! Jag kommer dit och går till ungefär samma plats varje dag. Antingen är de ute och väntar på mig eller så kommer de ut från skolan när jag väntar. Varje dag är det så att vi ser varann, väntar några extra minuter på 12-åringen och sen så tar vi oss iväg. Just denna vardag såg jag mina små nuggets och de kom rusandes och gav mig bamsekramar. Jag värdesätter verkligen det dääär! De har haft både bra och dåliga historier med personer som jobbat för de och efter denna braiga helg har det blivit annorlunda på ett så himla bra sätt! Jag blir bara så glad över att de har kommit över någon tröskel där. 7-åringen hade en krona på huvudet, en födelsedagssten och en klisterlapp på tröjan "Hi! It's my birthday!". Tuffingen! 

Vi tog oss hem allihop och satt oss i köket där 7-åringen lekte med alla sina leksaker. Han hade bland annat fått en airbrush som vi experimenterade med. 


Jag var ju lite nyfiken på hur det skulle bli när terror-au pairen kom tillbaka med tjat om läxorna men neeee. Inga som helst problem när det kom till tjejen. Vi satt oss vid köksbordet och hon speedade igenom det. Hon gjorde mig även lite baked beans, någonting jag var säker på att jag inte gillade men det luktade helt fantastiskt och det var verkligen gott! Bra grejer. Man har provat så mycket nytt i matväg sen man kom hit även om min värdpappa insisterar på att de "inte har någon kultur" haha.

Jag är så sjukt mycket för att mysa därför är det ju hur bra som helst som helst när de kommer krypandes i knät. Det är bra grejer nu helt enkelt. För mig personligen är en bra relation med de verkligen viktigt. Det har väl kanske jobbat emot mig den första tiden då jag på ett sådant krystat sätt försökt få det att gå ihop sig på bästa möjliga sätt. Jag vet inte vad som hänt riktigt men Thanksgivinghelgen var en strålande helg med min 7-åring och helgen som var nu var en mer än strålande helg med tjejen. Så mycket win!

Jag och tjejen delar ett intresse haha. Jag har i alla år spelat sims, inte så mycket på senaste tiden men verkligen hur mycket som helst förr. Det har kanske varit lite det som knuffat det mot det som har blivit nu. Vi tre satt och höll på och lekte med det nu på kvällen. Hon satt på min dator och spelade och gjorde oss två och 7-åringen som en hund haha. "We're sisters!!". Nej.. Gulle helt enkelt. Det har dock inte bara fört med sig bra känslor haha. Min otroligt sympatiserande 7-åring vart jätte jätte jätteupprörd när vi adopterade bort en hund på spelet. Verkligen otroligt upprörd, helt förstörd. Lite knepigt blev det. Vi lyckades i alla fall adoptera samma hund igen, slutet gott allting gott haha!

Så rörigt blir det när jag kombinerar bloggen som någonting jag själv vill kunna gå tillbaka till och någonting jag vill dela med mig med andra haha. Jag ber om ursäkt för det haha. Jag skulle kunna beskriva mina dagar med mycket färre ord. Det blir nog i längden jobbigt att läsa meeeen... Nej. Take it or leave it kära ni! Såhär ser mitt liv ut i staterna i fylliga drag haha.

Min 10-åring som jag trodde låg och sov kom precis nerspringandes och gav mig en godnatt-kram. Ja ni ser. Så mycket win!

En sista grej då. Jag läser om där vi ska bo på Jamaica och min värdmamma och jag pratade precis om det. Det kommer att bli en heeeelt fantastisk resa. Att de tar med mig gör mig bara sååå glad! Inte sätter de några repor i min resebudjet heller. Blessed... Och bortskämd.



Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar