tisdag 10 december 2013

Starbuckshäng.

Halloj där!

Har spenderat de senaste timmen (timmarna?) på Starbucks och tänkte passa på att vara lite produktiv medan jag ändå var här med datorn och allt.

Min dag idag har varit lite annorlunda idag pga flera olika anledningar.

Jag vaknade i morse som vanligt vid sju till att det låg lite snö på backen. Gick upp och började preppa inför frukost precis som vanligt. Märkte att det inte fanns sådär jättebra utbud i frukostväg vilket var förvånande. Är det någonting det finns för mycket av i det här huset så är det mat. Massor med mat. Jag tänkte då spela lite ambitiös och kirra pannkakor åt kidsen morgonen till ära. Då allergier är någonting de har gott om plockade jag först fram för 6-åringen men när 10- och 12-åringens pannkisar skulle göras märker jag att vi inte heller har ägg, jättekonstigt det också haha. Pannkakor blev det inte heller alltså. 7.20 tycker jag det är konstigt att det är så himla tyst i huset och precis då så kommer min värdpappa nerspringandes på väg till jobbet och berättar att skolan har blivit uppskjuten två timmar pga snön. Då ska jag visa er snömängden som det var på tal om:
Oj oj oj.. Kors i taket osv! Det ser nästan värre ut på bilden än vad det var också. 
Det är himla lustigt för vi pratade om det här om veckan och då berättade de som att det faktiskt var en hel del snö som krävdes innan det blev så att det blev ändringar i några scheman. På vår garageuppfart var det inte ens någon snö alls, det var mest i rabatterna och på gräset. De tog hur som helst sovmorgon, jag tog mig upp på mitt rum igen och pendlade mellan att vara för pigg för att sova men för trött för att orka koncentrera mig på någon film eller liknande.

Vid nio körde vi igen, då fick jag reda på att 6-åringen hade spytt på morgonen. Det kunde vara både någon kräksjuka eller att han hade ätit någonting han varit allergisk mot men skolan skulle han så klart inte till hur som helst. Jag har alltså jobbat dag idag istället. Han fick käka lite och det var inga som helst problem så förmodligen hade han ätit någonting han varit allergisk mot typ igår kväll. Han ville ju så gärna ha lite godis från hans pepparkakshus men ja.. Glasyren som godiset satt fast med innehåller ju äggvita = no good!





















Vi myste lite i morse sen när han behållt maten utan problem gjorde jag pannkisar till honom. Efter det byggde vi ihop en radiostyrd bil han hade fått av några vänner till familjen. Himla cool ändå. Han var himla fascinerad "this is so awesome!", sen vart det mer lugna puckar innan min värdmamma kom hem. Har fixat undan lite i mitt rum, tvättat lite av familjens tvätt och bara varit allmänt. Otroligt lugn dag!


Min värdmamma hade så dåligt samvete, för vadå undrar jag? Hon är verkligen världens gulligaste och jättemån om att det ska vara bra. Hon har bett om ursäkt massor gånger och sagt att hon ska "make it up" men vadå, jag är ju här för att jobba? Hon och jag är lite lika ändå när det kommer till det haha. Det funkar alldeles utmärkt för då är vi på samma nivå.

Jag hade en jättelagom dag med min sexåring. Han har varit supersnäll idag. Mina skillnader på 6isen är att han ibland är supergullig som idag. Han är då mysig och bara en snäll kille helt enkelt. Sen kommer ibland de mer utmanande stunderna så han kan vara jätte motig, ibland nästan elak och bara svår att ha att göra med. Han vill inte alls samarbeta och jag är bara den värst jobbigaste människan nåååågonsin. Han kan få mig att känna mig som en piga ibland också haha.. "Angelica, where's my sandwich!?!". Men neee. För det mesta är han gullepojken.

Vi har clusterfika imorgon (då au pairer från samma område träffas med sin kontaktperson och bara käkar godsaker och pratar) och min värdmamma är i City på middag så jag skulle jobba på kvällen vilket är okej, clusterfikan är inte obligatoriska men neeejdååå. Hon har kirrat barnvakt så att  jag ska kunna ta mig dit. Hur snäll?! Bara där har hon kompenserat mer än väl för idag.

När hon kom hem så slutade jag helt plötsligt och BAM så hade jag en hel eftermiddag att ta död på! De flesta som jag är med har samma schema som mig, alltså att vi är lediga på dagarna och jobbar eftermiddagar så det var ju intressant. Jag tog mig iväg och inhandla lite nödvändigheter som jag behövt sen jag kom hit egentligen. Kom även på att jag måste fixa en hel del om det är så att vi åker till Dominikanska Republiken, jag har inte mycket sommarkläder här och enligt google är det runt 30 grader celsius där! Får fixa det.

Sen tog jag mig i alla fall till Starbucks för att reda ut vad jag vill plugga till våren och för att bara slappa lite sådär, har inte kommit mycket längre men ja.. Det löser sig väl? Jadå!

Jag borde fortsätta blogga från mobilen (det jag oftast gör). Det är för lätt att skriva från datorn, blir hoppigt och osammanhängande och bara konstigt. Detta var i alla fall min dag idag! Lagom sådär haha. Ska snart ta mig hem och bara ladda inför imorgon. Morgondagen består av PT-pass, jobb och clusterfika då då. Alldeles utmärkt dag om du frågar mig!

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar