tisdag 24 december 2013

GOD JUL!

Hallå där! 

Loooov! Jag gillar det alltså. 

Jag var så osäker på när min värdmamma ville att jag skulle vara uppe så jag gick upp vid sju som vanligt. Himla hårt kändes det där och då haha... Gick i alla fall ner när jag hörde någon nere i köket och då var min värdmamma där. Hon skickade dock tillbaka mig till sängen på en gång haha. Hon sa åt mig att sova mer då hon tog hand om eventuellt vakna barn fram till 10 då hon tog sig till jobbet.

Lite mer sömn fick jag ju då innan jag gick upp och såg tjejen och 7-åringen sitta och spana lite tv. Tjejen ville gärna hjälpa till i värdmammas store så vid elva tog vi bilen in till Rye där vi släppte av henne. Jag och 7-åringen tog en promenad till Candy Rox vilket inte helt förvånande är en godisbutik. Vi tog även en tripp förbi leksaksbutiken där vi drömde oss bort (mest han för att vara ärlig haha). Jag hitta minsann gummiankor (har något speciellt för såna!) och kom och tänka på den lilla ankfamiljen jag fick av Petra. Som en del annat vilar det tryggt hemma i Svearike haha. 

Jag tog med mig 7-åringen hem där vi hyrde en film och käkade godis. Mysigt var det, han är en riktig mysis ibland alltså.


Hundparty! Mysisar där med.

Jag tvättade lite mellan vändorna och sen ville han så gärna spela The Sims haha. Han tycker det påminner om minecraft som han gillar massor, visst liksom. What ever works for you!

En himla lugn dag har det varit ändå. Tänkte det skulle vara en kaotisk dag då jag var helt ensam med de men det blev det inte alls. 

Min värdmamma kom hem vid halv sex och då var jag off ungefär. Skjutsade 12isen till tennisträningen sen så! Mitt mål var White Plains då jag fortfarande behövde hitta en julklapp till tolvåringen. Supersvårt har jag tyckt att det varit haha. Men ja! Han har precis fått ett nytt skrivbord så han fick en sak till de (: berättar mer efter juldagen tror jag! :) 

Tog mig hem och var ensam hemma. Slog in presenten och tog det lugnt. Sen spårade det lite minsann.

Letar efter en låds jag kan läggs kudden i, svårare än vad jag trodde det skulle vara! 

Hundarna började skälla vilket de nästan alltid gör i någon minut när någon "ny" kommer till huset. Jag väntade på att dörren skulle knacka eller nått men nej minsann. Ingenting. Jag tittade ut då de inte riktigt lät sig distraheras från ytterdörren men såg ingen bil eller så. De morrade och knasade sig. Till och med Izzy som är snäppet vänligare än Belle ville inte ge sig. Efter ett tag blev jag genuint rädd. Hundarna betedde sig knas och jag visste inte vad jag skulle göra riktigt. Jag såg till att framdörrarna var låst och tog mig upp på mitt rum som jag sen inte vågade lämna haha.. Vi har staket och grind till vårt hus så det var ju inget djur heller liksom.. Knas. Hoppade till nådigt när garagedörren öppnades men det var ju bara resten av familjen. Tack och lov. Efter var man lite skärrad sådär... Lite skakis, men slutet gott allting gott typ! 

Jag är då avundsjuk på er fina människor som får fira jul där hemma! Ingenting är väl ändå som jul hemma? Förra julen blev ju inte en "vanlig en" då det blev en donken-jul och i år är jag geografiskt helt fel ute. Jag ser fram emot jul här jättemycket men det finns väl ändå inte något som jämförs med mys hemma med familjen framför Kalle och snö. Jag har kämpat på med julstämningen idag haha. Det är typ inte en enda snöflinga kvar ute efter en helg med massor med plusgrader. Gårdagen var ju galen! +19 och trots att det blåste var det varma vindar! Julmusik har varit på i alla fall föd att göra det bästa av saken :) 

Jag önskar er en supergod jul! Hoppas att det blir en strålande dag med mycket god mat, lycka och andra bra grejer! Mina nära och kära; jag saknar er lite extra just nu. Ha det JULvligt (hähähähä) jag ska försöka få till en Skype med familjen, hoppas hoppas! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar