måndag 2 december 2013

pestsöndag, sånna ska också få finnas till..

Hallå där! 

Oj vilken dag det varit. Vanligtvis säger jag det av bra anledningar, idag not so much. 

Jag skulle på förmiddagen träffa Spenser, det blev inte av haha.. Det resulterade verkligen i en sån galet tråkig förmiddag. Jag brukar inte vara den som blir rastlös men ååååååh vad tråkigt jag hade. Jag skypade med Enköping ett himla bra tag men nej, lättunderhållen var jag inte heller... :( 

Min värdfamilj tog sig iväg och handlade julgran, så mysigt! Den levereras imorgon så jag ska vara budmottagare (: det har även julpyntats här idag för fullt. Från en högtid till en annan som sagt! 


Denna låg på köksbordet. Hur fin?! :')

Jag var verkligen frustrerad över mängden tråkighet jag hade på en skala. Folk var även bortresta eller bara inte tillgängliga. Jag vek tvätt i brist på annat att göra, så roligt hade jag. 

Eva blev min räddning! Jag kunde tack och lov ta bilen till Rye Ridge vid tretiden och träffa Eva på Starbucks. Vi åkte runt och letade present till hennes pappa och jag till min 6-åring. Började gjorde vi på CVS där vi letade födelsedagskort. 
Kom igen nu va? Haha...

Vi tog oss från Rye Brook till Rye och sen vidare till Port Chester, mycket rörande här! Vi tog oss till Modell's (sportbutiken där jag spanade fotboll häromdagen) men hittade liksom alldeles för mycket där så det blev ingenting. 
I Rye var vi inne i leksaksbutiken där hon hittade en sak till sin pappa. Det blev middag på det men dagen bjöd inte på mycket händelser så vi tog oss till Port Chester för att hitta någonting att göra. Det lutade mot bio men de flesta började en timme därefter så vi gick in på Bed, bath & beyond och Michael's. Jag har tur att Eva är så bra att vara med haha. Två timmar senare, runt åtta-tiden kom vi ut helt tömd på idéer av vart vi skulle ta vägen.

Långa samtal i massagestolar på Bed, bath & beyond. Bra grejer!

Eva sa "Watch out! Mothers! Hide your sons, here we come!" Lite så farliga kände vi oss... Not.. Haha :( . Helt otroligt vilken trög söndag men ja.. Det har nog kompenserat för övriga veckan som varit både lång och rolig! Eva är alltid rolig att vara med.. Och det är roligare att vara två rastlösa själar än att vara ensam.

Det är så mysigt här just nu. Affärerna spelar julmusik högt och tydligt och julprydnader kommer upp i rasande takt hos folk. Jag älskar jul, det här ska bli så mysigt!! 


I övrigt knallar det på. Imorgon kommer vanliga vardagen tillbaka. Helt otroligt att något sånt excisterar efter den här extraordinära veckan :). 

dags för mig att tacka för mig och sova!

Until next time amigos! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar