fredag 27 december 2013

Kvällen före avresa!

ReVad har denna dag bestått av egentligen? Jaa.. Haha :) 

Jag gick upp vid åtta imorse till totalt lugn förvånande nog. Sjuåringen är alltid uppe med tuppen men inte idag inte :) krubbade lite innan resten kom till liv och dagen satt igång. Jag fortsatte bygga lego med pyret. Han är så gullig. Han satt och sjöng och förklara och berätta om vart annat.. Gillar när han är så uppåt! 

Vi fixade till oss för att sen ta oss iväg till White Plains och The Westchester mall för att inhandla lite nödvändigheter (och mindre nödvändigheter) inför resan. Vi skulle även tagit emot den nya Teslan idag men... Han som körde hit trucken med bilar hade bestämt sig för att ta en omväg eller nått så den kom aldrig :(.. Min värdpappa har sett fram emot det här så himla mycket, I felt bad for him! Den ska komma medan vi är borta så... Den kommer stå vid huset när vi kommer hem typ? :o Bättre sent än aldrig! 

Första kinamaten sen jag kom hit minsann!

Hem tog vi oss och jag åkte med 12-åringen till Kohl's plaza som det tydligen heter! Han hade massa gamla spel som han skulle lämna in på games stop. Jag tog mig till Kohl's och handlade en resväska på min värdmammas begäran. De hade massor med resväskor som jag kunde låna så jag slapp ta min stora från Sverige men hon sa "du kommer behöva en resväska till alla dina andra resor här borta så låt mig köpa dig en!", hur snäll? Jag fick med mig en klyftig väska som nu är packad och redo för åtta dagar i Jamaica! 



Vi tog oss hem och slappade lite innan andra förberedelser togs vid. Der har varit en bra dag som varit spettsad med Jamaica rakt igenom. Vi är så laddade! :) 

Jag och Eva bestämde träff på kvällen. Har inte träffat henne sedan innan allt julkaous så det var verkligen på tiden. Så himla kul var det att träffa henne igen! :) Vi satt oss på Chop't (med sina goooda sallader) och bara pratade och pratade. Vi hade mycket att ta igen! Efter gick vi till grannen Red Mango (frozen yoghurt) och bara fortsatte prata. Hon är så bra! :) 

Det var så kul! Jag var skyldig henne pengar för Lady Gaga-biljetterna och jag kom på det i kön på Chop't men vi kom fram till att det skulle se konstigt ut om jag började ge henne massa pengar så vi väntade med det. Glömde det gjorde vi också och när jag satt i bilen och skulle börja åka så kom jag på det så jag gick till Evas bil då hon inte åkt än. Hon blev för det första jätterädd när jag knackade på rutan haha. Sen när jag började räkna pengarna sa hon "det här ser ju bara ännu konstigare ut....". Där satt hon i bilen och jag stod utanför rutan och räknade pengar på den mörka halvtomma parkeringen hahaha. "Är det några poliser i närheten?". Haha... Nej det såg nog sjukt knasigt ut. Braiga Eva. Det var ett väldigt uppskattat återseende! 

Jag tog mig hem och märkte att la familia inte var hemma från middagen de åkt på än. Två min senare kom de som ett brev på posten. Sista preppet inför Jamaica blev av och nu ska väl allting vara redo? Jag tror nog det! Så taaaaaggad. Imorgon når man värmen igen. Tanken känns konstig, det känns som att det var så himla lång tid sedan det var redigt varmt runtom en. Denna resa är så välkommen! 


När jag skriver imorgon är jag minsann inte i samma land. 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar