onsdag 4 december 2013

Back and forth Tuesday

God dag! 

Min dag blev ju inte som den skulle riktigt, förvånande haha?

Första rediga händelsen blev väl att jag åkte iväg och träffade Eva och Sara på lunch. Ett bagelställe vid Rye Ridge som tydligen ska ha himla bra bagles. Jag var inte superhungrig så tog en bagle med jordgubbs cream cheese på och det var himla gott! (: Vi satt där och pratade om allt möjligt innan det var dags att ta sig vidare.

Jag tog mig hem en snabbis där min värdmamma var och vi pratade lite om veckan som kommer. Massor med grejs på G som vanligt! Hon skulle hämta 6-åringen för att klippa håret på honom och sa någonting om att jag "i alla fall skulle hämta 12-åringen" och då tänkte jag att 10-åringen skulle åka med henne till frisören. Jag åkte iväg till skolan och hämtade 12-åringen relativt snabbt och smidigt. Eftersom att jag inte såg 10-åringen någonstans så antog jag ännu mer att hon åkt med mamman. Man lan nog förstå vart den här historisk är på väg? När vi varit hemma i 15 min typ så ringer deras skola på hemtelefon. Det är min 10-åring som ba "jag tror du ska hämta upp mig". Bra jobbat! Glömma en av barnen.. Haha! Ingen katastrof alls men ändå haha. Jag åkte dit igen för att hämta upp henne och bad massor om ursäkt men hon tyckte det mest var roligt. Min värdmamma bad sen om ursäkt för att det blivit så struligt men vadå? Det var väl mitt fel, typ? 

Ser alltid ur såhär vid skolparkeringen. Exceptionellt tillfälle att sätta på för hög musik och sjunga bort tiden, bra grejer! 

Vi kom hem, had a snack like every day och tog det lungan. Lite middag på det och dagen var väl praktiskt taget sig lik :) 

Mamman kom hem, tog med tjejen på hockeyträning och återvände sen. Jag åkte sen och lämnade 12-åringen och hämtade tjejen på träningen. Vi kom hem och började pyssla med julgranen!! Så mysigt. Sara hade hittat en radiokanal med bara jullåtar så med den i bakgrunden och julpyntet i händerna så var det verkligen julmys på G. Klar är den inte riktigt än men snart så.


Pratade med min värdmamma lite mer om den eventuella resan vi planerar mellan jul och nyår. Det har varit så mycket spekulationer om den haha! Vi vet inte vart vi ska ta vägen liksom. Mellan jul och nyår så ska vi åka iväg någonstans är det tänkt tillsammans med kompisar till familjen. Det som tar emot är att vi behöver ert hus som är stort nog för alla typ! 

Det började med att vi skulle till Hawaii. Huset var dock lite för litet och det är en typ 11h flygresa dit (det tog mig 9h från Sverige hit!) vilket kan vara för långt när vi har barn med osv. Nästa resmålsspelulation var Mexico. Vi har sen pratat om någon ö i Karibien och sen även Los Angeles. Nu senaste spekulationen: Thailand hahahaha. Flygbiljetterna var tydligen svindyra så det blir förmodligen inte av men bara tanken var jätteknasig. Att åka på semester från USA till Thailand känns helt bakvänt! Vi ska tydligen i alla fall någonstans och jag är himla tacksam för det!

När vi vet ungefär när behöver jag ta mig till Stamford i Connecticut där huvudkontoret för Au Pair in America är. Jag måste få en stämpel i mitt pass så jag kan få komma tillbaka in i landet när vi kommer tillbaka (: .

Jag har hämtat tolvtisen igen och nu är det förmodligen filmtime!

En vanlig dag. Imorgon blir det definitivt gym i alla fall och sen... Får vi se. Det är sen-jobb imorgon då de har träningar som slutar sjukt sent sen blir det kanske bio? Någonting dagligen, bra grejer! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar