fredag 20 december 2013

Ish Stone, ett vinnande koncept?

Även denna torsdag har varit en lång en! 

Mitt larm ringde inte morse vilket verkligen var ett problem.. Vaknade lagom till att alla skulle slängas ut genom dörren typ. Jag bad så mycket om ursäkt för det och då min värdmamma var stressad svara hon "det gör inget, men du måste verkligen vakna.." för att sedan ta upp andra irrelevanta grejer som inte heller stod rätt till. Självklart förstod jag att jag gjort fel. När min värdmamma är beyond stressad så är det inte alls så kul att vara den som är den. Då jag hatar att göra folk besvikna och då hon lät allt annat än glad gick jag resten av morgonen runt och mentalt slog mig själv..

Hon tog barnen till skolan och kom tillbaka efter en timme himla mycket mer avslappnad. Jag bad igen så mycket om ursäkt och då sa hon "det är inga som helst problem. Jag ser till att väcker dig nästa gång, ingenting att oroa dig över!" så då var det helt annorlunda. Inte kul när det är överstressigt alltså, det blir väldigt fel bara.

Jag träffade Rebecka och Sara för lunch på Cosi vid 12.30. Jättetrevligt! Min första gång på Cosi och det var så godkänt så! 


Efter gick vi till min värdmammas butik där vi sa hej och kollade lite innan vi gick till leksaksaffären där Rebecka lämna tillbaka en leksak. Alldeles lagom lunch sådär! Jag tog mig efter det till Modell's och kirrade lite fotbollsstrumpor som ärende av någon anledning och sen till barnens skola för att hämta de. 

Vi tog oss hem där vi tog det lugnt ett tag och sen käkade för att fixa inför konserten de hade på kvällen. Läxor gick tack och lov okej dagen till ära..! 

Min värdmamma kom hem och då blev det som vanligt lite eld och lågor. Mycket som ska hända på kort tid, lite så det är i denna familjen haha... Vi kom i alla fall iväg på deras konsert tillslut efter strykningsstrul och julkortsstrul..

Konserten blew my mind. OJ vad bra de var. Jättevackert var det! Jag filmade en hel del så får ladda upp det och dela för det var faktiskt jättebra!


Efter skulle familjen på glassätning med samma familj som vi ska till Jamaica med. Jag hade planer med Spenser så efter lite strul och annat så tog jag värdmammas bil hem och byte till min. Hämtade upp Spenser hemma hos honom och vi tog oss iväg till White Plains och the Westchester mall! 

 
Vi hade ett mission.. Ett par faktiskt! Efter lite förvirrat vandrande omkring så hittade vi till Bath & Body works där han plockade på sig lite av varje. He did good, I'm pleased haha! Förhoppningsvis då blir hans faster/moster glad! Min tolvåring får vänta helt enkelt! 

Då vi båda var hungriga tog vi oss till stället med alla matställen men ja.. Haha allt stängde typ bokstavligt talat när vi kom dit. Istället tog vi oss till ett Diner på andra sidan gatan.

En trendsättare när jag och Spenser är på Diner är att det slutar med att han försöker läsa svenska. Observera försöker.. Sååååå himla kul! Min sjuåring är kung på svenska faktiskt. Spenser.. Ja han har lite jobb att göra haha. Väldigt underhållande är det i alla fall! Vi kom fram till att vi skulle göra en Ish (mitt smeknamn........) Stone istället för Rosetta Stone. Rosetta Stone är ett språkprogram som ska vara jättebra men dyrt. Ish Stone it is! Fick med mig någon video på mobilen hem. Får se om jag startar youtube som han föreslår haha. Meningslösa vardagsvideos från Au Pair livet.. Kan funka! Hade hur som helst så himla roligt haha (: 

Spenser. How's it going for you? Did you really read all of it? :> 

Fredag imorgon, sen är det looooooov! Win! 

En vecka kvar. Hur kul och skönt ska inte det bli? Så avkopplande! 

Vi har döpt min bil också. Kommer bara inge ihåg till vad. Spenser, what's my car's name?! 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar