onsdag 18 december 2013

Aaaaaaaattans!

Man kan inte ha tur varje dag, något jag så bittert fick upptäcka idag...

Jag hade sovmorgon imorse som jag spenderades segandes. Vaknade 7.20 och såg att det snöade en hel del. Barnen hade hoppats på en snowday, både jag och min värdmamma hoppades inte lika mycket. När jag vaknade 7.20 hörde jag inte en kotte i huset så trodde att det minsann hade blivit så att de fått en snowday. Inom kort blev det dock kaous och iväg till skolan kom de, trots den otroligt mycket större mängd snö än förra veckan.


Jag tog en himla lugn dag. Skypade med pappa ett bra dag, första gången på länge. Knappade igen lite på den fronten helt enkelt. Jag forskade sen i hur jag skulle kunna få stämpeln i passet som jag behöver för Jamaicaresan. Jag måste ju till Stamford och fixa det typ nu i veckan! 

Brev från min bror kom idag! Har inte öppnat med risk att det är en julklapp men åh fina bror. Jag saknar dig!!!

Barnen skulle ha en konsert som jag såg så mycket fram emot men pga vädret vart den flyttad till torsdag. Min värdmamma varnade mig om att det skulle vara kaous när jag hämtade barnen så jag åkte 30 min tidigare. In till Rye centrum var det inga problem bortsett från att det varr typ underkylt regn. Det regnade men så fort det slog mot vindrutan så frös det till is vilket gjorde att sikten vart bristande ett tag. Spolarvätska och värme gjorde susen. Alldeles för tidigt kom jag fram till skolområdet (trodde jag) trots att jag hunnit med ett stop på Starbucks men sen vid skolan var det ju kaous precis som min värdmamma sagt. 



Fick med mig barnen hem i alla fall utan problem. Gick ut med 6-åringen och gjorde en snögubbe och åkte med släde och höll på. Gick sen in och spenderade tid med Jordan. Vi käkade och tog det lugnt.

Meeen... Tillbaka till det som jag började inlägget med. När sexåringen skulle göra läxorna gick det sämst, verkligen sämst haha :(.. Han har varit så himla snäll senaste dagarna och att gå från igår då det lät "neeeej! Jag vill verkligen inte att Angelica ska åka och hämta *12-åringen*, kan hon inte stanna hemma?" till att jag inte ens får röra honom. 

Jag sa "du får tjugo minuter till, sen gör vi läxor, okey?". Han verkade mer än nöjd med det så det var ju fin fint. Tjugo minuter senare vart det fasen inte alls roligt. Han ålade sig som vanligt, inget ovanligt det men när han sen verkligen bestämt sig för att han inte ska vilja så finns det inte mycket som ändrar på det.. Så frustrerande. Det var tårar från honom och det var irritationer om vart annat. Han gör det så mycket svårare än vad det är, någonting jag inte alls tycker om... Tjejen ringde till min värdmamma som inte var hemma och hon försökte prata med honom något som brukar funka men inte riktigt var lika framgångsrikt idag. Det löste ju sig tillslut i alla fall.. Sen gick vi och la oss och han var någorlunda snäll i alla fall.. En jobbigare avslutning på dagen.. Gillar inte alla när det blir såhär :/.. Tackar Spenser för att han blivit min 6-årings idol pga sina fotbollskunskaper.. Det höll han lite på humör i alla fall!

Jag la mig framför TV:n och kollade How I met your mother tills mina värdföräldrar kom hem. Min värdpappa bad så mycket om ursäkt och förklarade att de tidigare haft en barnskötare som vikit ner sig varje gång han grät förr, någonting som resulterar i att han är mer baby än sina syskon som inte alls är så. Förklaringen tackar jag för, då vet jag ju vad det beror på. Ännu en gång har jag sjukt bra värdföräldrar, de är stöttande.

Jag är så trött nu. Dagen till ära är jag också lite less. Må veckan gå fort så jag får ha lov med dessa gobitar istället...

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar