söndag 22 december 2013

Hur mycket hinner man med på en dag?

Dagen idag har varit eventful. Mycket jobb följdes av minst lika mycket trevligheter! 

Jobbdagen bestod av en hel del runtskjutsande i kombo med Shrinky Dinks och annat pyssel med 7-åringen. Det var väl en alldeles lagom dag skulle jag säga. 



Sara smsade mig och skulle träffa Sophia i White Plains så jag hängde med där. Lite (mycket!!) senare än beräknat så kom vi iväg och mötte upp stackars Sophia och fått vänta en lång lång tid på oss. Vi åt och sen fick jag tillfälle att julshoppa lite. Jag har verkligen haft sån ångest och panik över det där. Varit alldeles för sen ute och barnen har så glatt räknat ner till julafton medan jag lidit mer och mer haha :( . Vi gick in i en butik och BAM så hade jag julklapp till båda mina värdföräldrar! En av sakerna ska graveras så jag ska hämta upp de imorgon. En del pengar spenderades där och då men.... De tar med mig till Jamaica där jag inte fått betala någonting alls.. Trots detta går jag så mycket plus att det inte är rättvist haha.. Toknöjd är jag också! Tusen tack Sara för smakråd! Får visa imorgon när jag hämtat upp det :) 
Gullepojken som var sockersöt och alldeles underbar när vi åt! 

Vi tog en vandring till H&M där vi spenderade en hel del tid tittandes på allt möjligt. De är ju så himla roliga haha! 

Idéen var att vi skulle titta bio också så vi tog oss till bion i White Plains där vi skulle kolla American hustle. När man kollar bio här i USA så väljer man oftast inte plats, man köper en biljett sen är det först till kvarn på de bästa platserna. När vi var där kort innan så sa de att de inte var bra platser kvar så vi bestämde oss för att ta föreställningen 10.20 istället. Med knappa timmen att ta död på så tog vi oss till Target för att handla grejor.


Så galet är utbudet alltså... Blir förvånad varje gång. Sportdryck här då då.

Bion var himla intressant måste jag sägs haha! Den var väldigt bra och bra gjord men vissa stunder var jag bara så himla förvirrad haha. Det var en film som rörde ihop det i huvudet på en och man fick tänka lite haha. I slutet var man verkligen "vad hände? Gjorde han precis..? Och gjorde han...? Pengarna...? Men varför fick de...?". Det var kul att prata med Sara och Sophia efteråt då vi alla tre bara var så himla förvirrade haha. Vi hade tolkat samma grejer olika och ja.. Haha man blev inte smartare efter. Se den dock gott folk om ni gillar liknande.

Efter skjutsade vi hem Sophia då hon inte hade bil dagen till ära och då taxi förmodligen skulle vara svindyrt. Hem skjutsade jag sen Sara innan jag fick ta mig hem själv.

En dag som började med huvudvärk och lite ångest slutade jättefint tack vare de. Det tackar jag verkligen för, hade det jättekul!

Hela 13 grader har det varit idag! Jag har sett så många vara ute och springa i shorts idag. Det ska ju inte hända i december Hahah! Vår snögubbe ha sagt tack och hej och sååå mycket av snön har smält bort. Får se vad julafton bjuder på men tveksamt att det blir mycket mer snö då det faktiskt till och med ska vara varmare imorgon. 

Nu är klockan aaaaaalldeld för mycket. Nästan 9 på morgonen i Sverige till och med. Jag är trött och preppar för en ledig dag imorgon med avkoppling och mer mys. 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar