tisdag 3 december 2013

vardagsmåndag - vad bjuder framtiden på?

Hallå där! 

Bara sådär så är vardagen tillbaka igen! 

Imorse skulle alla iväg till skolan vilket var lättare sagt än gjort då de var inne i ett himla lov-läge. Dit kom de i alla fall tillslut!

Övrigt har dagen bara varit en himla tvättdag. En massa människor har (som vanligt) varit här haha! Det började med att någon... Växtbeskyddare kom hit och sprutade någonting så att växterna skulle klara sig i vinter. Rörmokar-Paul kom sen hit med sin arbetare och underhöll mig och gjorde nått jobb. De är jätteroliga så det uppskattas ju! Samtidigt kom även två killar hit och levererade julgranen som de köpte igår. Oj oj oj! 


Den är STOR! 



Sist men inte minst kom städarna hit och gjorde det fint. Det är alltid spring i det här huset! Finns alltid en anledning för någon att komma hit haha! 

Jag har suttit och kollat kurser idag till i vår. Finns allt möjligt att välja mellan så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag har ju länge lutat mot en Niagrafallen-kurs där man läser om det vid tre tillfällen och sen åker dit över en helg. Jättekul ju! Men bara den kursen fyller inte mina behov o timmar och jag behöver då läsa en till kurs vilket kommer göra att jag måste betala utöver de $500 som värdfamiljen står för i utbildningsväg.  Utöver det har jag ju också funderat på att ta English for academic purposes som skulle spara mig pengar och säkert vara nyttig som tusan. Kanske båda? Vi får se! 

Dagen har varit himla bra ändå. Jag FaceTime:ade med min Californianska vän Jordan, fortsatte med det medan jag åkte till Starbucks och även vidare till barnens skola där jag skulle plocka upp de. I Kalifornien är det fortfarande varmt. Liksom varmt på riktigt! Vissa har det bra..

Har sen jobbat. En vrålhungrig 6-åring kom hem från skolan så gjorde vegan-våfflor i omgångar och satt sen och mös lite. 

Gulle-unge! 

Vi körde också knee-hockey i källaren som kort och gott är hockey på knäna. 

Vi skulle pynta julgran (det brukar vi göra typ tredje advent hemma, haha!) men det blev inte av då värdpappan skulle sätta upp ljusen till att börja med så det blir imorgon. Hur mysigt? (: Juuuuuul!

Imorgon behöver jag inte gå upp på morgonen så ska ta en liten sovmorgon men sen ska jag luncha med Spenser. Vad resten av dagen bjuder på vet jag inte riktigt? Borde ta mig till gymmet så blir nog en vända dit! Utöver det då? Inte så mycket mer! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar