måndag 30 december 2013

JAMAICA - day 3

Hallåååååå där! 

En sån himla bra dag har det varit idag! Vaknade till solsken och värme, så underbart! Det känns så konstigt att det någonsin varit på något annat sätt än just såhär. Soligt och skönt... 

Folk vaknade till en efter en och vi tog dn himla lugn morgon innan det blev en sen frukost vid poolen. Jag vet inte vad de gör (eller hur) men allting är så himla gott här!

Efter frukosten slängde vi oss i poolen. Hur skönt som helst! Vi lekte massa lekar och höll på innan jag slängde mig på en solstol och bara tog det lugnt.


Efter någon timme tog vi oss till stranden där resten av dagen spenderades. Laddande på D-vitamin och slappande var det på schemat. Jag och tjejen tog oss iväg och hyrde en cykelbåt (?) och tog oss iväg på en runda. Hur mysigt som helst! Vi cyklade/paddlade runt där i solen och bara njöt. Mer slappande blev det men sen tog jag och tjejen oss tillbaka till villan för att jag skulle kunna byta om lite. Det blev min första gång körandes en golfbil och det var sannerligen en spännande upplevelse hahahha! Tjejen hade såå mycket mer koll än vad jag hade men efter någon minut så hade man minsann kläm på det!  Smidigt tog vi oss tillbaka till stranden igen och bam så var vi ännu mer redo för resten av dagens gosigheter (: 

Vår resa från huset till lobbyn.

Mer simmande och braigheter innan min värdpappa verkligen ville hyra en liten katamaran (segelbåt). Vi var sex som ville med men den hade bara plats för fyra så jag och tjejen hyrde en dubbel-kajak att börja med! Paddlade runt lite innan vi bytte till två singelkajaker. Det var också huuuur mysigt som helst haha! Vi raceade runt och bara hade det bra. 


Efter en stund kom de in med segelbåten och då åkte jag, tjejen och värdpappan ut. Vem visste att min värdpappa var en riktig fena på att segla? En hur bra segeltur som helst blev det! "Hoppa över till andra sidan när jag säger till" "Ducka för seglet kommer att piska över på andra sidan". Den fick kompensera lite för att Norrland inte blev av i somras haha. Vi seglade rätt långt ut så man verkligen såg ön och det var bara himla fint! Det blåste kyligt men vattnet var jättevarmt så det var bara jättehärligt. Vart är min vattentäta mobil/kamera? Det hade varit perfekt! Vi vände om till land igen och direkt slängde vi oss i vattnet som var som en varm filt i det småkyliga. 


Efter ett tag var det dags att ta sig tillbaka till villan. Rennis hade fixat mellanmål till oss så vi åt lite innan vi tog golfbilarna till en restaurang i närheten. Go-mat blev det ännu en gång. Efter maten blev det en omgång biljard mellan Mrs Yaffa + sonen Dough + mig själv mot min tolvåring + min värdpappa. Vinst blev det minsann haha! (; 


Lat kväll i soffan har det varit sen med titt på Amerikansk fotboll. Som vanligt är jag heeelt slut! Godnatt osv! 
Det är otroligt utmattande att vara superbra en hel dag tycker sjuåringen haha. Gullis.

Nu är det verkligen läggdags!

Have an faboul-ish day amigos! (Spens! Did you see that one?! Haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar