måndag 23 december 2013

väntan..

Såå himla trött! Tänkte stänga ögonen och bara sova men ett litet kan man ju slänga iväg! 

Idag var det ledighetssöndag, det uppskattas ju alltid! Trots att jag inte somnat förrän ca 3 tiden igår natt så vaknade jag ändå vid 8-9-tiden.

Pysslade lite med att slå in julklappar och fixa innan jag tog mig till White Plains för att hämta mina värdföräldrars julklappar och för att träffa Parth. 



I butiken där jag igår köpte julklapparna till mina värdföräldrar hade de idag helt tappat bort min order, de hade den inte någonstans. Det blev lite panikigt ett tag när de inte heller hittade några fler ex av klockan jag köpt till min värdpappa men det löste sig sen alldeles utmärkt.. De bad tusen gånger om ursäkt och graverade allting där och då så det löste sig ju alldeles utmärkt! 

Tog mig vidare till City Centre mall där jag träffade Parth som är en vän här. Vi käkade lunch på Panera bread för att sen  promenera till Westchester mall. Inne i Westchester mall lekte vi bland annat med komplicerade datorskärmar inne på Microsoft för att sen gå vidare till Tesla. Tesla är ett bilmärke (hade aldrig hört talas om det) och mina värdföräldrar har köpt en ny sån bil som kommer på torsdag! Vi gick dit och lekte med designer när någon som jobbade där kom och frågade "sooo.... Which car are you buying today?". Jomen visst, vi är ju så laddade båda två. Jag berättade för henne att mina värdföräldrar hade köpt en och då vart hon alldeles excited och så fick vi provsitta i en där hon visade alla coola funktioner. Det är en stor touchskärm i bilen där alla olika funktioner hanteras. Bilen har till och med eget internet. Väldigt mycket framtid haha. Det är också en elbil! Ska bli väldigt kul att få se den på torsdag! 

Vi tog oss tillbaka till City Centre där vi tog ett stopp förbi Lilli Pilli (juicestället där räddaren Jon fanns, killen som hittade mitt bankkort). Lite smoothie blev det där innan vi promenerade vidare till the Galleria mall. Vi gick där bland annat helt vilse inne på Macy's bland alla våningar och saker haha. Runt runt gick vi inne i the Galleria innan vi promenerade tillbaka igen. Jättetrevlig dag! Alleles lagom haha! 

Jag tog mig hem för att fixa mer med julklapparna och min värdfamilj begav sig sen av så lite ensam tid blev det här i huset.


De kom hem, vi myste lite framför gamla Sound of Music och ja.. Här är jag nu! 

Dagarna nu känner verkligen som väntan till olika saker. Väntan till juldagen (och julafton), väntan på Teslan, väntan på Jamaica inte minst! Det blir intensivt jobb nu i två dagar då de är lediga från skolan och båda päronen jobbar och sen en massa mysigheter. Jag ser fram emot det!  

Until next time amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar