söndag 8 december 2013

Äventyr med Josi och annat lördagsmys

Hallojsan! 

Dagen idag har till skillnad från igår varit lugnare, otroligt lång har den dock känts istället. Vissa saker som hänt idag känns som någonting jag drömt om haha. 

Tog lite sovmorgon då jag inte visste när jag började, gick ner och åt mums-frulle och pratade lite med min värdpappa. Han berättade att jag inte riktigt "behövdes" förrän vid tre-tiden då jag smsade Josi för att se om hon kunde träffas. Det kunds hon ju! Tog blixten till White Plains och hämtade upp hennes. Vi tog oss til ett postkontor och trixade med att skicka ett packet till Tyskland. Haha spännande det där! Paketet var både större och tyngre än mitt så av någon anledning blev det jäkligt mycket mer jobb också men ivägskickat blev det tillslut! :) 

Vi tog oss sen vidare till ett Diner för lite lunch. Diners är så himla mysiga! Så typiskt amerikanska haha, love it! 
Cool salladsskål! 

Sen tog vi oss vidare till CVS för att framkalla bilder. Det var jäkligt spännande alltså! Det funkade inte första gången, det funkade inte andra gången och tredje gången sa de att Josi skulle välja att hon ville hämta bilderna en timme senare. Fick senare sms av henne om att hennes bilder typ hade kraschat systemet hahaha! Hon skulle få de gratis när de väl bestämde sig för att vilja kopieras. Sån otrolig otur! 

Släppte av hennes hemma hos henne efter en ännu en gång äventyrlig dag. Tog mig och tankade bilen och sen så åkte jag hem.

6-åringen skulle på kalas (förvånande?! Haha nej!) så jag lastade in honom i bilen och vi gav oss iväg. Kalaset var på ett ställe som heter Bounce U! Massa hoppborgar, rutschkanor och olika grejer, jättekul! Planen var väl kanske inte att jag skulle stanna men det gjorde jag och det var jättemysigt :) . Nöjda och glada tog vi oss hem igen. 

När vi kom hem var föräldrarna + 12isen var på en bar mitzvah och tjejen skulle sova över hos en kompis så det var bara jag och 6-åringen. Vi spela lite spel och satte sen igång Tarzan och kollade den. Älskar den! Han nörda lite dator efter och sen var det läggdags.

Min daaaag där då då. Alldeles lagom men nu är jag slut. Lite så jag känt mig senaste dagarna. Är ledig imorgon och har förvånande nog absolut ingenting planerat, en tanke jag inte är allt för bekväm med. Ska se om jag hittar någonting att göra annars blir det väl en egen-dag! 

I morse sa min värdmamma att de nästan var säkra på julresan, hon sa att vi förmodligen skulle till Dominikanska Republiken! Vet absolut inte alls mycket om Dominikanska republiken men googlade stränder och detta kom upp:
Jomen tjena! Jag kan verkligen inte förstå att vi ska dit så reagerar inte så mycket än. Som att hela den här resan inte varit överväldigande som det är. Jag har mer än vad jag kan önska redan, vadå en veckas semester i Dominikanska republiken? Jag hade nöjt mig med en weekend i Florida typ... Haha! Har dessutom så dåligt samvete! Min reaktion när hon sa det var bara allmänt otacksam "åh, jaha. Vad kul!". Inte riktigt det som var meningen ju, jag kan bara inte fatta det!

Måste börja planera framtiden mer också. När ska jag ta ledigt? Kurser? Andra händelser? Ett år går himla fort ändå. Dags att börja hänga med så jag hinner med allt :) 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar