onsdag 1 januari 2014

JAMAICA - day 5 - New Year's Eve

Dagen idag har varit början på slutet. Jag vet inte alls vad jag brukar göra på nyårsafton men idag har verkligen inte känts som en nyårsafton alls haha. 

Jag ville ta en sovmorgon imorse men det gick ju inte. Jag vaknade kvart i sju och låg och vred mig tills jag kom fram till att det var helt värdelöst att ens försöka. Vid 9 gick jag upp för att mötas över att de flesta i crewet redan var vakna. 

Käkade fin-frukost och tog mig sedan på upptäcktsfärd. Jag skulle ta mig till fitness centret och träna lite. På ett ungefär visste jag vart det var, det här resortet är jättestort men jag tänkte att om jag traskade skulle jag ju komma fram så småningom. Efter 15 minuters promenerande i värmen kom jag fram till att det var ett bra tag kvar innan jag var framme och som en tillfällighet stannar en kille i golfbil bredvid mig. Han jobbade på restorten och frågade om jag ville ha skjuts. Perfa liksom! Snälla kanadensare som jobbar med att laga golfbilar på resorts gillar vi ju!

Mitt promenadspår så länge som det varar.

Väl framme vid fitnesscentrumet så tog jag en lång knasrunda på löpbandet innan jag promenerade till receptionen och sedan en av stränderna där jag mötte upp resten av crewet. Vi käkade lunch, badade och försökte fånga firrar, sån himla bra dag! 

Bygga farmer med sjögräs måste man ju!
Delfinlagunen ligger där borta. Den kommer vi minsann hälsa på!

Efter en stund skjutsade jag grabbarna tillbaka till villan där det blev lugna puckar ett bra tag. Alla vuxna var på äventyr så jag små-jobbade (var så himla lugnt så inte ens värt att kallas jobb!). När de vuxna tagit sig tillbaka så gjorde vi oss redo för att ta oss till stranden där vi skulle på middag. 

Jag blev så positivt överraskad när vi kom dit och hela stranden var fixad helt annorlunda. Det var ännu en gång så himla härlig stämning (Jamaica levererar när det kommer till stämning alltså!). En fet buffé väntade på oss där med all sorts mat, så himla värt! Bland alla människor så hörde även några rediga svenskar! "Eller vad säger du, farsan?" Det är en liten värld vi lever i :) 

Jag valde inte alls rätt mobil för nattfotografering i motljus hahha.. Tyvärr var 4S:en den enda jag hade batteri på. Se ljusen som dekorativa hahaha!



Personligen tyckte jag att det var jättehärligt att sitta där med alla lampor och ljus på stranden men barnen var inte alls lika underhållna :p Den enda som var positiv och ville stanna var Yaffa-dottern.. Ja ja.. Vi tog oss tillbaka till villan och spanade modern family istället, funkade det med. Bitter var jag allt ändå! När man ändå är i Jamaica... Ser inte anledningen till att inte spendera tid på stranden :( min värdmamma sa att jag absolut kunde stanna men att stanna ensam var inte jättelockande.

Vi tog oss hem och tog det väldigt lugnt, käkade lite efterrätt som de fixat åt oss innan vi började kolla på the ball drop direkt från Times Square. 

Vi byggde dekorationer där sjuåringen fått med sig "några stycken" från stranden. Haha :D

Vi alla var helt slut och trötta och det var lite eländigt att sitta och pressa sig själv att vara vaken. Som tur är så är det ju otroligt fina människor som jag delar det här eländet med. De är så himla bra. På riktigt. "Happy new year, love! I'm so happy to share it with you". Att bara få höra någonting sånt. Det värmer nått otroligt! Jag älskar det här. Det känns som att saker verkligen är som det ska. Underbart!



2013 har varit ett väldigt speciellt år för mig. Jag tog studenten vilket kändes som en sådan stor win! Jag visade för mig själv under de sista månaderna i skolan hur mycket jag verkligen klarar av. Jag har massor med fina minnen med människor jag verkligen uppskattar och tycker om. Jag testade mer på egen hand innan jag även tog det stora steget, packade ihop och flyttade till andra sidan Atlanten. Oj vilken resa endast dessa två sista månader har varit. Jag har träffat så många fantastiska människor och det här har fått mig att växa så otroligt mycket mer.

Jag tänkte inte ut något nyårslöfte i förväg. Nu i efterhand tänkte jag dock ändå att jag ska sluta göra mig själv besviken med att inte ta chanser som kommer min väg. Våga putta mig själv utanför min bekvämlighetszon för att utvecklas ännu mer och göra det mesta av situationer. Det är här och nu. Det blir ett år jag tillägnar mer upptäckter, why ever it might be. Ett år jag tänker välja att fylla med lycka och erfarenheter. 

Jag älskar Jamaica! Jag vill så gärna tillbaka hit på en mer upptäckar-resa någongång i tiden. Alla man träffar är bara så trevliga. Så mycket leenden och de har sitt lilla motto "no problem". Får du chansen, ta dig hit! 

Tanken på att vi nu har hela onsdag, torsdag och fredag kvar är ju också som grädde på moset. Vi har så mycket spännande på schemat så denna redan så fantastiska resa är inte över än. Det är det här jag älskar. Att resa. Att se nya platser, att möts nya kulturer. Sååå lyckligt lottad är jag över att de tog med mig. 

Nu blir det over and out för min del. Det sista inlägget som påbörjades i 2013. Bring it on 2014, I'm super excited! 



Happy new year! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar