tisdag 14 januari 2014

Lagom dagar i livet som au pair

Idag har varit en sån bra dag! Jag ville verkligen kämpa för en felfri dag och idag blev det väl näst intill. 

Jobb imorse som vanligt och det var inte några större problem. Jag skulle sen ta mig till New Jersey igen där min lediga förmiddag skulle spenderas, så blev det inte riktigt haha. Min värdmamma bad mig tvätta trasorna till städerskorna så det blev så att jag gjorde så mycket tvätt jag bara kunde där och då och sen diskade även massor som var kvar från festen de hade här i lördags. Matade och rastade hundarna, preppade rum för städning och fixade massa sånt. Produktivt! Precis när jag gick ut genom dörren för att sätta mig i bilen och köra så ringer Parth och berättar om nått stort hål i deras gata (man ska inte prata med nyvakna människor...). Inställt blev det i alla fall! Sånt händer haha!

Igår började jag kolla på Edward Scissorhands då det var vännen från gymmets favoritfilm. Jag fortsatte kolla på den och bara tog det lugnt, bra grejer! Skypade med Sverige lite innan jag blev upplockad för lunch. Vi tog oss till Applebee's i Port Chester (första gången trots att det finns överallt!) och åt go-lunch. Glad var jag för det! Falsksjungandes åkandes på vägarna, det är så man ska spendera en måndagsförmiddag! :) 

Blev hemskjutsad och stannade i två minuter innan jag tog mig vidare till kidsens skola och hämtade upp dom. Supersmidig dag har det varit efter det. Inga konstigheter med läxor eller matlagning eller någonting. Eftersom att det inte var några konstigheter med det så fanns det massor med mystid, storgillas! 

Jag gav myste massor med de två yngsta kidsen och en puss på huvudet för att de är bra ledde till att de ÄNNU en gång tog upp förlängningsfrågan. Den kommer upp lite oftare än vad den kanske borde haha. De har klurar ut att jag ska stanna i två år och efter det byta identitet och sen komma i två år till. Ja men det verkar ju vara en vattentät plan, eller vad säger ni?

Läste bok med sjuåringen som varje kväll pga läxor sen låg vi kvar och bara pratade. Han är så himla bra. Ibland så. När han vill. 

En hög kroppsdelar 

Tjejen kom och kidnappade mig till hennes rum där vi letade lite kläder då de har konsert igen på onsdag. God natt blev det på det!

Jag hade faktiskt tänkt att ge mig ut idag då jag är ledig tisdag morgonar men... Nej det blev inte av helt enkelt. Kanske nästa måndag? :) 

Imorgon blir det PT och Spenser. Vi ska på lampjakt! Sen jobb givetvis men det ska nog gå det med :) 

När mobilen går helt bananas och man tror att den pajat. This is hilarious haha.

Ha en så trevlig tisdag. Det ska nog jag se till att ha! Kram! 

1 kommentar: