torsdag 9 januari 2014

En vanlig jobbdag spetsad med hjärnskakning

Hallå där!

Oj vad vanlig den här dagen har varit. Jag vaknar upp till jobb och får då reda på att 12-åringen igår kväll halkade när han skulle åt från duschen och slog pannan rakt i hans bänk med handfat osv. Han hade fått en riktig megabula och därför sovit med min värdmamma och värdpappa så de skulle kunna kolla honom. Min värdmamma hade väckt honom gång på gång under kvällen för att se till så att allting var okay så hon själv hade sovit superdåligt.

Off till skolan var det för övriga två i alla fall! Jag tog mig ännu en gång till Larchmont för att spana in lite Benjamin Button, jättebra film det jag hann se men sen var det dag att ta sig till Port Chester för att träffa nya PT:n. I Larchmont har de en hundvalp som lekte med min sko, jag märkte när jag var framme på gymmet att mitt skosnöre var av, haha lycka! Jaja, vad gör man inte för gosegull hundar.

Nya PT:n har jag sett massa gånger förr i PT-hörnan. En kille som ser ut som en helt vanlig svensk men minsann är från Brasilien. Han var bra han med. Snällare och vänligare än min förra men den förra pressade mig mer. Jag vill ha något mellanting. Det gick jättesmidigt att träna idag, någonting jag inte riktigt är helt van med haha. Jag kämpar massor med Max (den förra tränaren), jag segar ibland genom övningar för att det är snäppet för jobbigt men det blir gjort. För att få mig att kämpa ännu mer så avslutar han med burpies och spring i trappor eller något annat svinigt haha, man är ju alldeles vimmelkantig efter. Idag var det annorlunda. Det var bra nivå på övningarna, nästan lite väl lätt, det avslutades med en high-five och kondition men jag mådde bra efter, nästan lite för bra haha. Får se hur det fortsätter, vi kör igen på fredag! Förhoppningsvis blir det mer utmanande då för det är det jag känner att jag behöver även fast jag inte tycker om det.

Tog mig hem igen för att tvätta lite innan jag åkte och hämtade tjejen och hennes kompis på skolan. De hade en snabb playdate (mer pluggdate). Det var även då min värdmamma berättade att läkarna trodde att 12-åringen fått en hjärnskakning, han mådde inte speciellt bra.

Hämtade 7-åringen från hans tudor-lektion han har på onsdagar för att sen ta oss hem. Smidigt och bra gick resten av dagen.

Min värdmamma fråga om jag ville hjälpa henne få ut julgranen. Jajamen! Vilket äventyr det blev haha. Det var ju en väldigt stor julgran från början. Vi behövde ta oss igenom två dubbeldörrar innan vi var ute med den på baksidan så det var bara att kånka. I båda dubbeldörrarna fastnar denna ståtliga fantastiska gran haha.. Så jäkla typiskt, det var bara för mig att dra och för min värdmamma att putta, igenom kom vi minsann. Vilken röra vi lämnade efter oss hahah!

Ståtlig julgran

Tappade både barr och grenar när de fastna i dörrarna...! 



Vi lämnade liksom spår efter oss. Ut kom den i alla fall tillslut, WIN!



Min värdmamma tog ett samtal och medan hon var borta fick jag bort de mesta, får se om vi hittar barr någonstans för galet vad mycket det var haha!

Nej det var väl about it. Imorgon ska jag till New Jersey på äventyr! Spännande (:

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar