onsdag 15 januari 2014

Registrationstrul.

Hallå där!

Jag känner att jag är lite väl opålitlig just nu när det kommer till bloggandet. Inte alls min mening. Jag har i tankarna att jag ska göra det men sen glöms det lika fort igen.

Gårdagen var ju en helt okay dag. Tråkig, men okay!

 Jag tog mig till gymmet och hade PT-pass med Renato igen. Så himla kul! Det är inte lika högintensivt som med Max men det känns verkligen det här också. Och sen är det roligare också haha. Med Max kändes det som att jag gjorde svårare saker som med tiden skulle bli lättare. Med Renato gör jag saker jag kan här och nu och sen gör vi de svårare med tiden. Olika sätt att jobba men jag gillar de båda. Nu slutar han ju dock! Sista passet som jag har med honom är idag.. Kött på den!

Tog mig till Whole Foods en snabbis och träffade gym-buddy i sisådär 15 min. Skulle ju träffa Spenser men det blev så kort efter gymmet att vi tar det en annan dag!

Helt utmattad var jag så åkte hem och tog en nap i 40 minuter. Jag är verkligen så himla trött! Trodde det var något enbart för Jamaica men jag slutar vid nio-tiden och slocknar efter det.

Hämtade kidsen på skolan som också tog extra lång tid idag haha. Jag åkte hemifrån 2.50pm. Jag kom fram till deras skola 3.00pm men de var inte i bilen förrän 3.30pm. Det är köer och köer och köer.

Hem kom vi och tog det lugnt ett tag. Försökte mig på läxor med sjuåringen men olikt gårdagen så var han trotsig idag. Inte mycket gjort där inte. Han kom och kröp upp i mitt knä och ojade sig för att jag var jobbig. "Kan du inte be dig själv glömma läxorna för idag?". Vi dealade och gjorde ett promise på att det blir två sidor direkt efter skolan idag, inga men. Får se hur det går! Han har ju inte mycket val ändå.

Lite skjutsade till träningar blev det sen samtidigt och andra braigheter. Gillar de korta bilresorna med tjejen hem från träningarna. Vi pratar om allt möjligt och hon är jättego. Tog tillfälle att bara hylla henne lite igår. Hon är 10 år men såååååå fruktansvärt smart. Hon är självständig och bara kan saker... När hon vill i alla fall haha.. Jag vet inte hur jag var när jag var 10 år men tror inte jag kan jämföras med henne.

Till nästa lilla bula i tillvaron nu då. Haha jag orkar inte :( .. Min registreringen på bilen hade gått ut så de beställde en ny. Jag fick den av min värdpappa och min värdmamma sa "Du ska sätta den under klisterlappen i rutan. Vet du inte hur du gör så kan jag hjälpa dig". Den låg på köksön i måndags men sen var städerskorna här och jag har inte sett den sen dess. Jag frågade min värdmamma igår om hon sett den då mitt tillfälliga går ut idag och bam så blev det bara mer strul. Vi letade bland alla papper och till att börja med var det lugnt. Hon sa att hon skulle leta i sina väskor för att se om hon tagit den och jag letade bland mina grejer även fast jag var rätt säker på att jag inte tagit den. Jag hade inte en tanke på att jag skulle ta den då hon sagt att hon kunde hjälpa mig med det. I dag har vi letat mer och inte hittat den och det som var jobbigt var att ju längre tid som gick, desto mer mitt fel blev det.. Haha :(

Jag kollade upp på internet igår kväll och där stod det att det var lätt att få ett nytt, man kunde beställa en dubblett och det kostade $3 istället för de hundratals dollar min värdmamma pratade om. Jättebra ju. Det berättade jag för henne men det blev totalsågat till att börja med. Jag tog upp det igen och visade sidan (hatar att vara besserwisser, men orkade inte strulet när det verkligen stod att det var lätt). Hon beställde det och det kommer inom två veckor och bam så var alltid lugnare igen. Jag bad om ursäkt gång på gång på gång. Känns ju väldigt mycket som mitt fel då reaktionen blev sådär men hur kunde det går från "jag ska kolla i mina väskor" till "du måste ta vara på sådana här saker!". Jag känner bara att varför ge en förvirrad au pair någonting som hon inte vet hur man ska göra med? Och om det tar två sekunder, kunde de inte bara hjälpt mig? Strunt samma! Nu kommer den i alla fall inom 2 veckor, fram tills dess ska jag kanske inte åka runt i bilen hur mycket som helst.

Jaaa.... En tisdag sådär. Utmattad tog jag mig upp på mitt rum och slocknade. Därav inget blogginlägg.

Hoooooppas ni har en bra onsdag. Vi ska på tjejens konsert ikväll så det blir nog kul. Ska förhoppningsvis få 7-åringen att göra lite läxor, pinky promise gjorde vi ju på den. Det kan man ju inte bryta!

Och förresten.. För att det är NYC! Nyheterna tog precis upp det här.


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar