fredag 24 januari 2014

Full fart mot långhelg!!!

Hallå där! 

Dagen idag har varit så himla annorlunda.  Mina två äldsta hade ju utvecklingssamtalsdag så de var hemma men sjuåringen mådde fortfarande inte prima så även han var hemma. Fullt hus blev det då tolvåringen även hade två kompisar över. Extra krångel blev det dock inte. Sjukt smidig dag har det varit :) 

Min värdmamma ville ge mig extra betalt imorse för att hjälpa till med tvätten. Jättebakvänt! När jag tvättar själv under dagarna brukar jag alltid tvätta lite av deras tvätt också även fast min värdmamma sagt att jag inte behöver göra det. Det känns ju dock himla naturligt då tvättmaskinerna annars går i ett här. Då jag dock jobbat alla dagar på senaste så har ingen tvätt blivit gjort och det antar jag väl att hon märkt haha... Köttar tvätt har jag i alla fall gjort. Huuuur mycket som helst. Sjukt produktivt.




Annars då? Matchat strumpor i massor, bakat bullar på amerikanskt vis, rensat och fixat så att alla haft det fin fint. En bra dag måste jag ändå säga att det varit.

Jag tog sjuåringen med mig när vi skjutsa 12-åringen och hans kompis till skolan där han gjorde någon grej för hjärnskakningen (?). Snart ska han kunna träna som vanligt! 

Medan vi väntade på att han skulle bli kvar tog vi oss centrum av Rye och köpte smoothie, sjukt värt! Vi tog sen bilen och bara körde i brist på annat och göra och då han absolut inte ville vänta på skolan. Tog oss ut till alla miljardärer på halvön och spanade in deras mastodont hus igen haha..
"Oh look at that house, that's huge, right?"
"Acctually.... That's more of a mansion Angelica"
Han har helt rätt haha. 





Vi tog oss hem igen och tog det megalugnt. Jag fortsatte tvätta och sen preppa inför middag. Produktivitetens dag! 

Min värdmamma kom hem och vi fixade middagen innan hon tog sig iväg på yoga.

Jag gick upp och fortsatte med tvätten och bam så kom tjejen upp och var SÅÅ upprörd. Hon är en redig hårding så har aldrig riktigt sett henne sådär. Deras första rediga syskonbråk sen jag kom hit, bara sådär. Jag har svårt att förhålla mig till vissa saker... Kräsenhet när det kommer till mat till exempel. Jag har aldrig varit kräsen med mat as far as I know. Tyvärr kan jag inte säga detsamma när det kommer till mina värdbarn haha. Jäkliga syskon är heller inte mitt expertområde. Jag och Stefan bråkade typ aldrig.. Inte såhär illa i alla fall. Vi hade i alla fall ett redigt systersnack för det är precis vad hon känns som ibland. En redig lillasyster. Massa pepp, massa kramar och massa tid att bara andas senare så var det lite bättre. Vi tog oss från tvättstugegolvet till hennes rum och fortsatte att bara vara där tills min värdmamma kom hem från yogan. 

När min värdmamma kom hem så tackade hon mig en massa och sa att jag inte behövde gå upp morgonen efter och inte heller behövde hämta upp de på skolan då det vart rätt mycket extrajobb i veckan haha. Det innebar i alla fall att jag var leeeedig. Jag har ju dessutom ledigt hela helgen så låååååånghelg! Bring it on. Är så taggad! 

Jag bytte om för att göra mig redo för gymmet då denna konstiga har resulterat i noll gymbesök men..... Sen hörde ju Spenser av sig! Så ändrade planer blev det. Jag plockade upp honom och vi hamnade på ett ställe med italienskt. Muuuumma. Värda middagar precis som vanligt! 





Mötte upp gym-Jon en snabbis innan jag tog mig hem och sov goooott :) 

Idag är New Jersey på schemat. En strålande dag är det dessutom och jag är på strååålande humör. Tagg tagg tagg! 

Ciao amigos! Until next time :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar