söndag 12 januari 2014

det är toppar och dalar det handlar om

Oj vilken mycket bättre dag det var varit idag om man jämför med igår. Toklänge har jag jobbat men det går det med.

Jag vaknade med en inte allt för skön känsla i magen fortfarande. Gick så småningom upp och träffa på värdpappa med sjuåringen i vardagsrummet. Satt mig med de och kollade Star wars innan min värdmamma kom rusande preppandes för jobb. Någonting som är tokskönt med henne är att en ny dag faktiskt är en ny start. Hon går inte och drar och ruvar på bitterheter. Imorse var hon tilllbaka i sitt goa och trevliga igen. Gillas!

Jag gjorde frulle och medan jag stod där hörde min favorit från Svearike av sig. Vissa människor kan det där med telepati eller något. Utan att riktigt veta att jag haft en crappy dag så verkar vissa veta ändå.
Att få det där en morgon som denna betydde allt. En person jag respekterar och beundrar något så fruktansvärt mycket. En av de bästa människor jag vet om här i världen. Sånt går det inte att tacka tillräckligt för. Jag är dig förevigigt tacksam för allt stöd genom allt, verkligen allt. 

Ni är faktiskt alla helt fantastiska. Folk som hört av sig nu när det varit negg, så himla tacksam är jag! 

Min värdmamma tog sig till jobbet och min värdpappa tog med tjejen på hockeymatch så det var jag och killarna kvar. Vi spanade så himla mycket Star wars och spelade sänka skepp. Vilken storfuskare sjuåringen är!!! Vad fasen?? Vem har lärt honom det? Spanar in hur jag gjort, försöker flytta sina skepp osv. Ogillas! Haha!

Hem kom VP med tjejen, lite krubb på det innan det var dags för match nr 2. Vi fixa med lego och jag städade undan i hans rum. 

Min värdmamma kom hem som en vind från jobbet. Ännu en kaous dag för henne då det blivit lite otippade ändringar i hennes butik. Förhoppningsvis blir det bättre snart! Hon berättade i alla fall om att folk skulle komma över på middag så hon skulle åka och handla. Hon försökte få mig på någon liten rast eller liknande då jag jobbat i typ 9h vid den tiden men sjuåringen hade andra åsikter. 

I tvättstugan fick jag tag i mon mamma där jag berättade om att jag mått så himla dåligt igår. Att jag hade haft dåligt samvete och bara sån himla ångest och där och då så fick jag en riktigt genuin ursäkt. Hon var genuint ledsen för att jag inte kunnat haft kul osv och ja.. Det kändes jätteskönt att höra det faktiskt. Jag känner att jag gör fel för att hon säger att jag gör fel. Det är så även fast jag kanske förstår att jag intr gjort något. Att hon bad om ursäkt hjälpte i alla fall väldigt mycket.

Reservbatteri hade jag slagit på eller något för jag var sjukt energisk på kvällen. Min värdmamma tog sig iväg och jag och sjuåringen städade hela alltihopa ännu mer och spelade sen shack. Jag lärde honom alla moves och det gick superbra.. Han är dock en sån himla dålig förlorare! Sån jäkla fuskare haha! 


Det är ett hopplöst fall där Au pairen alltid är förloraren haha ;) jag hade braiga människor med mig som hjälpte dock... Hehe..! 

Bästa "vinnaren" är han inte heller... Haha. Åh vad jag tycker om honom... 

Folk kom hit och vi firade Mr Yaffa's födelsedag (pappan i familjen vi åkte till Jamaica med). En sjuk brakmåltid! Grillat som min värdpappa är en riktig mästare på. Så mycket mat som är SÅ god! Tumme upp! All in är det ju självklart också alltid haha. Det vad svärdfisk (?) och tonfisk och lax och steak och kyckling och korvar och allt möjligt. Muuuumma! 



Jag avslutade dagen med att kolla Dirty dancing som var på tvn och skypade lite med far min. 

Sååå mycket bättre än gårdagen. Det gillas! 

Imorgon är det söndag! Det blir vad man gör det till. Dagen börjar med Au Pair brunch hos vår comunitu counslor, sen får vi se vad som sker därefter

En extra hälsning till min älskade Petra som blir hela 20 år idag! Jag älskar dig hjärtat! Hoppas du får en strååååålande dag! 

Hoppas ni får en good one! 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar