onsdag 22 januari 2014

Snö i massor!

Halloj där! 

En väldigt annorlunda dag har det varit idag. 

Jag skulle ju sova länge och väl och ligga kvar och spendera dagen i sängen osv. Blev inget med det haha! Vid nio vaknade jag av att min värdmamma kom och sa att sjuåringen inte mådde bra och skulle stanna hemma. Hon sa att jag kunde fortsätta sova men att jag skulle titta till honom efter ett tag. Tittade ut genom fönstret och såg att det snöade. Början på vad som visade sig skulle bli en väldigt snöfylld dag. Somna om kunde jag inte och efter ett litet tag kom lillkillen själv och la sig i sängen. Han bad mig att följa med honom ner så det gjorde jag. Trodde han skulle må superdåligt menar var inte riktigt fallet haha. 

Började helt snöfritt. Såg ut såhär när jag vaknade och när jag bakade nu på eftermiddagen/kvällen var det ca 20 cm snö ute. Det har snöat heeeeeela dagen. Dock ingen storm, silly Americans haha. 

Jag och lillkillen latade oss redigt då jag inte var tiptop och då han inte heller var det. Slog på Peter Pan så vi kollade på den. Vid halv ett kom min värdmamma hem med de andra kidsen som haft halvdag i skolan pga vädret. Vi käkade innan min värdmamma skickade mig på tupplur. Det är väldigt bakvänt det där hah. Jag drog mig för att gå då jag verkligen inte vill att hon ännu en gång ska säga "Du har inte jobbat dina timmar den här veckan". Hon sa i alla fall att absolut ingenting skulle hända denna dagen och att hon uppskattade min hjälp men att jag inte skulle bli bättre om jag inte sov bort det. Med de orden tog jag mig till sängen. Vid fyratiden vaknade jag igen efter en mycket uppskattad tupplur. Tog mig ner, såg till att sjuåringen hade det bra då han blev sämre ju länge tid på dagen som gick och sen skickade min värdmamma upp mig ännu en gång haha... Jag la mig och sov lite till sen kom tjejen och tittade till mig. Gulle! Hon stannade och vi spelade lite Sims och umgicks i min säng. Hon är som en redig lillasyster. Jättemysigt.


Min värdpappa kom hem från city ungefär då. Tre timmar hade det tagit. Helt galet! Det brukar ta ca 40-50 min då det flyter på ungefär som det ska med trafik. 3 timmar! Att titta nyheterna hela dagen idag har varit deprimerande. Bara massa info om hur saker inte är som de ska... 

Vi åt middag i matrummet (heter det så? Haha nej?) någonting som förvånade oss alla haha! Vi äter aldrig där. Aldrig...! Men mysigt var det med tända ljus och go-mat! 



Efter maten gjorde jag cupcakes på begäran och sen satt vi oss i stora vardagsrummet, gjorde brasa och hyrde film. Så mysigt!



Man märker att de räknar med snowday eller i alla fall en redig delay imorgon då filmen inte var klar förrän 10.30. Vi får se.

Sara och jag ska ju börja plugga imorgon! Hur blir det om det är snowday... Haha. Förhoppningsvis har vi det också... 

En annorlunda dag. Jag har knappt jobbat men jobbat ändå. Får se hur morgondagen ser ut. Ingenting är riktigt som det ska den här veckan haha! Torsdag är en ledig dag för de två äldre då de har utvecklingssamtal... Såna veckor ska väl också få vara.

Skrev den 31 december 2013 upp mig för en 30 day push-challenge som är någoting som ska hjälpa en med bra vanor och ett sunt tankesätt liksom. Har lämnat det åt sidan sedan dess men tog ikväll tag i det också. Taggad på lite positivitet!

Nu ska jag sova ännu mer. Tusen tack till er som hört av sig med utmattningshjälp haha. Fina vänner jag har.

Fick mitt guldkort på Starbucks idag. Observera frågetecknet istället för Ö:t haha! Intalar mig att det ger karaktär ;) 

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar