torsdag 30 januari 2014

Skolonsdag, Spenserlunch och lagomjobb

Hallå där! Jag är i fas och grejer. Sjukt bra :) 

Idag började som en dag likt så många andra. Jag tog sedan bilen till Sara för att där hoppa in i hennes bil och ta oss till Manhattanville. Vi var där några minuter tidigt för att jag skulle kunna skaffa mitt student-ID så nu har jag det och är väl officiellt studerande?! :] 

Idag på kursen var Alexandra också är där vilket är en svensk tjej som bor i närheten av mig. Vilken överraskning! 

Vi fick förra veckan lite läxor som vi skulle gjort till denna veckan så det gick vi igenom. På söndag är det de kinesiska nyåret så vi pratade om det men även om Super Bowl som också den är på söndag. Tagg tagg tagg! Kursen ger mig lite panik ändå haha. Efter tre månader har jag kanske inte varit i city JÄTTEMYCKET men kände ändå att jag hunnit med hyfsat mycket men... Haha nej! Det finns så himla mycket och ALLTID något att göra. Overwhelming! Vilken stad man har 45 min härifrån alltså. Helt otrolig. Lite planer gjordes också. Jag och Sara ska kolla på Manhattanvilles hockeymatch på fredagkväll och nästa onsdag efter skolan ska jag, Sara och Juliette (en fransk tjej i kursen) stanna kvar och gymma på skolans gym. Bra grejer! 

Hade lite planer men de ändrades då Spenser hört av sig. Mötte upp honom på Port Chester Diner för lite lunch. Muuuumma! Vi satt där lagom till att plocka upp barnen på skolan så tog mig dit och hämtade tjejen då mamman skulle ta med killarna på hårklippning. 

Fick en stjärna (?) 

Jag och tjejen åkte hem och pluggade tillsammans. Kvalitetstid!

Lagade sen mat medan de var på träningar. Framgångsrikt även idag trots att det blev lite multitaskning och mycket att hålla reda på då alla ska äta olika tider och gärna ha varm mat alla gånger också. Success dock! 

Även läxorna gick som en dans idag. Så himla duktig 7-åringen var! Redigt impad (och tacksam) blev jag! 

Tog sedan 12-åringen på hockeyträning och medan han var där så tog jag mig på annat. Hämtade upp honom en timme senare och nu är det läggdags! Redan torsdag imorgon. Dagarna springer iväg! Spänd för nästa veckoslut då jag mer eller mindre är ensam med kidsen.. Kul och spännande! 

Prepp inför Super Bowl! Självklart är allt o Broncos färger; orange och blå! 

Ciao nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar