tisdag 21 januari 2014

Söndagarnas söndag

Dagen började med att jag med inte allt för många timmars sömn gick upp vid niotiden. Jag myste lite med familjen och fixade innan jag vid ett-tiden tog mig vidare till tågstationen för att ta kvart över ett tåget till city med spanjorskorna.

Vi tog tunnelbanan till Canalstreet vilket var precis vid Chinatown där de ville köpa sovernirer att ta med hem. Det var minsann en ny del av city som jag fick se. Gillare så mycket! En liten promenad tog vi sen i Chinatown för att se oss omkring lite. Tycker det är supercoolt att det är såååå himla olika delar av city. När vi tog vår promenad då gick vi på en gata och det kändes lite som att ta en promenad i Luthagen hemma. Det finns något för alla här liksom. 


Dagen till ära så var det så himla kallt haha! Inte alls skönaste promenadvädret. Ur ingenstans så hittade vi en spansk restaurang som vi satt oss på och åt lite rediga spanska tortillas. Den här spanska restaurangen måste ju varit för de ungefär som Sockerbit är för oss svenskar. De reagerade väldigt liknande i alla fall haha!


Vid åttatiden skulle vi vara på 100 Montaditos då Eva med vänner skulle överraska någon som fyllde år. Då vi var så himla frusna så tog vi oss hur som helst direkt till 100 Montaditos. Så himla bra ställe! Värsta Mecka för spanjorer verkar det också vara då det knappt går att hitta någon som inte kan spanska. Vid fem kom vi dit. Gooooott om tid haha. Vi åt lite och underhöll oss med att bara snacka om allt möjligt. Super impad är jag av spanskakunskaperna som finns kvar också haha. Förstår mycket mer än vad jag skulle kunnat gissa.

Själva grejen med 100 Montaditos. Det är 100 mackor med olika pålägg på som antingen kostar $1, $1,5 eller $2. Man väljer de som passar en själv, de görs på beställning och sen: njuuuuuut. Billigt och så gott! 

Vid åtta skulle ju hur som helst lilla överraskningen vara. Vid kvart över nio hade han inte kommit än haha. Trött var jag och skulle jobba morgonen efter så när han kom lite senare så stannade vi i typ fem minuter innan vi tog oss vidare till tunnelbanan, tåget och hem.



En otroligt spanskinfluerad dag med Sandra, Maria och Eva haha. Bra grejer var det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar