onsdag 29 januari 2014

Bloggningsmaraton och rekordtisdag!

Tänkte att jag kör på nu så att jag är i fas efter detta. Inte smart att lämna dagar men det var verkligen en helg med fullt upp :) ..

Tisdagar innebär ju lediga morgnar så jag pendlade mellan att vakna tidigt och vara mega produktiv (blogga, läxor, det lilla av min egna tvätt jag hade kvar, gymma, planera mitt år in the States, sätta igång lite projekt jag har i mitt huvud osv) eller att ta en sovmorgon. Jag kände att det var slöseri på en god sovmorgon om jag ändå gick upp tidigt och sömn behöver jag ju så det blev sovmorgon. Vaknade som vanligt vid sju-åtta men lyckades somna om till tio.

Tog mig då upp och fixade lite läxor vi fick och tog mig sen iväg till gymmet. Så himla välbehövligt! Inte var jag taggad heller men jag beehööööövde det verkligen. Förra veckan var konstig jobbmässigt men denna vecka finns det inga sådana hinder. Det är inte så att jag kommer med bortförklaringar, jag ignorerar det bara helt. INTE BRA! Tog mig i alla fall dit och gjorde ett försök.

Jag hade en målsträcka jag ville springa. En sträcka jag ville se om jag klarade av. Efter halva sträckan kände jag mig dock otroligt omotiverad till att fortsätta så bestämde mig för att springa 3/4 av sträckan och nöja mig med det.. När jag sprungit 3/4 pressade jag mig tillslut till att springa hela målsträckan i alla fall. Fick till och med in att spurta slutet av sträckan. WIN! Det blev även ett nytt rekord. Jag måste säga att jag har väldigt väldigt svårt att verkligen få en bild av min egentliga kapacitet när det kommer till att löpa. Idag sprang jag det längsta jag sprungit, vad jag vet om, och jag var inte helt slut och död efter. Milen är inte allt för långt borta nu så vill försöka mig på det. Vem kunde tro det? Jag som hatade att springa.. Jag gillar ju för övrigt fortfarande inte att springa men åååh vilken skön känsla när man kliver av och bara gjort bra ifrån sig ännu en gång.

Tog mig hem för en dusch och sen var det dags att plocka upp kidsen. Tog en sväng förbi CVS för att inhandla nödvändigheter och där har de ju ballat ur. GALNA AMERIKANER! Se här...

Gosedjur och godis. En heeeeeeeel gång

Detta är då bara alla hjärtans dags-kort. Alla dessa olika kort för en endaste dag. Oj...

Min värdmamma tog de två äldsta till någon tandläkare i City så jag och sjuåringen var kvar hemma. Vi fick i uppgift att baka hans muffins och hans brownies så det gjorde vi. Vi skulle även göra middag och göra läxor innan de andra kom hem så det gjorde vi också. Vart lite stressigt ett tag men en rätt mysig eftermiddag fick vi till ändå. Fick lite tid att skypa med pappa mitt i allt också. En liten snabb update sådär. Bra grejer!

Fri från allt... Haha! 
Resten kom hem och det var lugna puckar. Min värdpappa kom också hem tidigt kvällen till ära så det blev lite mys framför Biggest loser innan det var läggdags.

Nu är det mer läxgöra. Ska kolla upp lite sidor och fixa så jag är redo för i morgon då andra klassen är.

Min värdmamma har köpt jättemycket roliga grejer för Super Bowl festen. Jag frågade hur många som kommer då de preppar väldigt mycket i förväg, annars brukar det mest vara ihopslängt några timmar i förväg. Hon berättade att det minsann är 80 personer (!!!!!!!) som kommer hit på söndag! 80 pers! Ska bli jättekul! Ett redigt Super bowl-party :)

Idag har jag även varit här i 100 dagar! Jag kommer ihåg när jag pratade med Josi om att hon snart varit här i 100 dagar. SWOOOOOCH så är det min tur. Va?! Hur?! Tiden går gaalet fort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar