måndag 27 januari 2014

Spontanfredag - Rye, New Jersey, Elmsford, White Plains och allt där emellan

Hallåå!!

Jag kände ju att någonting ska jag ju absolut kunna komma med. Det har varit en helg med fullt upp och med mycket rörelse men så himla bra har det varit! 

Min fredag var ju en helledig dag. Jag vaknade vid åttatiden och då var alla kidsen i skolan (tack och lov haha. Inga  sjukdomar eller skador av andra slag!). Skulle vara hemma mellan 9.30-10.00 för att släppa in en människa i huset. När han gjort sitt så tog jag mig till New Jersey.

Det är verkligen supersmidigt att åka dit så efter ca 45 min så träffade jag Parth. Vi tog en tur i hans bil i det strålande vädret fram och tillbaka innan vi mellanlandade i hans super-amerikanska hus. Lite vattenpåfyllning innan vi tog en tur igen. Det är så himla myyysigt där! Hade önskat att Rye också hade haft alla parker som de har. Han säger själv att det är svintråkigt då det inte finns någonting att göra, det kan jag absolut förstå haha men ändå!


Jag fattar inte varför men jag har inte riktigt mobilen redo på alla de finfina ställena. Här glider vi i alla fall runt uppe på ett berg med utsikt över Hudson river. På dagar som i fredags är det bara sååååå himla nice!

Sa hejdå till Parth efter några timmar. Han tar sig tillbaka till college så nästa gång man kanske ser honom är ju typ på springbreak (?).  Jag kom hem lagom till att barnen kom hem från skolan även fast jag inte jobbade. Hjälpte min värdmamma med att få alla i ordning för aktiviteter och skjutsade tolvåringen fram och tillbaka till skolan osv. Varför? För att jag kunde. För att jag inte hade någonting annat för mig. För att hon förtjänar att få andas lite.

Senare på kvällen så gav de sig iväg på hockeymatch och då tog jag mig iväg till Elmsford för att hämta Sophia.




Tyskarna är galna och så himla roliga haha!

Vi tog oss till parkeringsgaraget för City Center i White Plains och bara... Pratade haha. Var otroligt underhållen. Vi träffade sen Frieda och Or och efter himla massa velande så tog vi oss till ett Diner.

Diner är bra grejer. De är även öppna 24h om dygnet så rastlösa själar som våra kan ta oss dit och bara vara haha. Vi gjorde entré med att spilla ut ett glas med vatten. Jomen tja, nu är vi här liksom... Jättekul hade jag i alla fall! Frieda ville sen så gärna sätta på en låt på jukeboxarna de har så hon bestämde sig för det. Tyvärr kunde hon bara se en sida av låtar så hon gissade ett nummer och ut strömmade den cheesigaste låten jag någonsin hört. Den var inte bara cheesy heller utan den var dessutom SVINHÖG. Det var nog ingen som inte hörde denna fina melodi som strömmade ut. Vi fick sen förklarat att det fanns typ tre volymnivåer på de där. Högt, svinhögt och waaaaay too much. Det var ju väldigt väl genomtänkt haha.





Vi tog oss sen till en biljardbar där det var proppat med människor. Där stannade vi dock inte länge.



Istället tog vi oss tillbaka till Elmsford/Greenburgh där de ville se om någon speciell jobbade på Burger king. Med våran extrema tur för kvällen då stängde Burger King tyvärr typ i samma minut som vi kom haha. Jag skjutsade då hem Sophia, Or och Frieda tog sig hemåt och det gjorde även jag.

En himla bra kväll blev det med bra tjejer. Det uppskattas!

Fick lite gullebilder från Sofie och Sverige under fredagen också.. I miss you guys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar