onsdag 8 januari 2014

Salt och surt, i en blandning liksom!

Hallojjjj! 

Denna vecka är inte så bloggogenisk måste jag säga, men det blir väl vad man gör det till! Inte så mycket som händer men så måste det ju också få vara. 

Jag vaknade fem i morse av ett pling från mobilen och kunde sen inte somna om för att det var så jääääättekallt i mitt rum. Gick upp vid sju men min värdmamma sa åt mig att gå och lägga mig igen då jag vanligtvis har sovmorgon på tisdagar. 



Jag tog mig sen segt upp. Styrde kosan mot Larchmont (ännu en stad här i närheten) för att träffa en kompis, blev massa prat om allt och inget innan jag behövde ta mig iväg för att hämta upp sjuåringen på skolan. Vi tog oss hem och bara hade det bra. Vi hade fått hem en inspelning på deras vinterkonsert han hade för några veckor sen så vi kollade på den medan vi hade världens fruktstund. Lite legobyggande blev det innan vi sen behövde ta oss till skolan och hämta upp 12-åringen som hade haft bortamatch med hockeyskollaget. 



Hemåt bar det igen och där blev det igen lite knas. Min värdmamma var med tjejen i City hos någon tandläkare och de kom hem senare. Hon hade på morgonen sagt att hon skulle komma hem senare men att hon skulle göra mat och hjälpa 7-åringen med läxor. Jag tänkte att fine men gillar inte alla missförstånd som blivit så slänger iväg ett sms där jag frågar om jag kan hjälpa till med middagen på något sätt. De kommer hem ca 15 min senare och BAM så vart det bara missar ändå. Det var småirritstioner över att mat inte var på G och på att sjuåringen inte gjort läxorna. Att jag smsat var ju inte heller rätt eftersom att hon kört bil. Jaha men nehe... Det var ju preciiis de två sakerna som hon sagt att hon skulle göra. Och ledsamt är det ju när jag försöker att göra rätt och inte vill vara i vägen på nått sätt. Vet inte riktigt vad jag ska göra haha... Gillar inte heller "I'm not mad at you, but...". Nej någon hit är det inte. Hon är ju fantastisk men ibland blir det lite småjobbigt.

Resten av kvällen har varit utmärkt! Trött som vanligt är jag. 


Imorgon blir det jobb, träffa människor, PT-pass och mer jobb. Blir nog bra. Dags att komma in i schemat igen för att undvika fler missförstånd, de gör saker så mycket jobbigare än nödvändigt! 

Annars är det ju prima här! Längtar till väder som inte påverkar vägarna och till att komma in i hela träffa-tjejerna-flowet igen. Jag och Josi bokade också biljetter till Galvin Degraw idag på The Capitol i Port Chester! En mega hit! Ska bli superkul! Nu blir det Galvin i april och Lady Gaga i may! 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar