torsdag 16 januari 2014

gym, konsert, middag och pictionary. Bra grejer!

Hallå! Förlåt igen.. Det ska inte bli en vana det där, det ska bara inte bli så!

Gårdagen gick den med. Jag jobbade på morgonen och det gick utan problem. Hade inga planer förutom gym med Renato vid 12 och jag var himla sliten så napade i 40 minuter och bara tog det lugnt. Någon skulle komma och besikta huset. Det har också varit en himla lång historia! De har byggt en ny trapp i förra året och den skulle besiktas eller något sånt. När de kom för att kolla den så påpekade de också andra saker som tydligen varit sen huset köptes för 11 år sen. Extra arbete resulterade det i men nu skulle allt vara fixat. Mina värdföräldrar vill så gärna ha det här over and done with. Dök han upp då? Nepp... Bra kille! 

Jag tog mig till gymmet och körde för sista gången (?) med Renato. Sjuuuukt kul var det verkligen men sååå jobbigt haha. Han slutade efter det, liksom för gott! Han tyckte att jag skull byta med mig till hans nya jobb. Det ska tydligen vara riktigt bra och det är också närmre hemma men jag får se hur det blir med det. Så himla synd att han slutade :(.. Jag ska prova med den nya PT-killen för jag har ju fortfarande Eva och Jon mm på det gymmet! Behöver ju träning buddys för de dagar jag inte kör PT. Jag gillar ju dessutom alla de andra som jobbar på gymmet. Så braiga människor. 

Tog mig hem för lite lugna puckar. Lite rörigt har det ju varit och körde lite wooozaaah när jag kom hem. Öppnade då även "När du saknar oss"-brevet. Mina fina. Världens finaste. 



Jag tog mig och hämtade kidsen efter mitt lilla moment där. Vi kom hem och jag "bakade" en kaka till sjuåringen, en riktig allergikaka haha. Preppade lite för middagen och spenderade sen lite tid med tjejen. Min värdmamma kom hem och vi började med maten for real innan vi preppade för tjejens konsert! 

Förra gången var det sångkonsert och nu var det instrumentkonsert. Varför har vi inte så här mycket talang i Sverige för haha? Min 12-åring går i sjunde klass och är en riktig fena på tennis, hockey och håller på med andragradsekvationer i skolan. Instrumenten igår var maffigt. De är riktigt duktiga! 

Parths tvilling!! 

Jag tog sedan bilen vidare till Applesbee's där det blev att halvspontant träffa Spenser för lite mat. Alltid kul! För en gångs skull var jag inte heller superduper sen pga struligheter heller. TACK OCH LOV! Det blev en snabbis innan det var dags att bege sig vidare. Jag har för övrigt gjort honom besviken nu haha. Han ville ha ett bra avslut på inlägget SAMTIDIGT som jag skulle ha startat ett youtube-account då jag "ska" börja vlogga haha. OOooups!

Godkänd bild att lägga upp faktiskt!! 
"Now do a straight line". Hahahahaha! Han lärde mig det där med dricks osv.. Min raka linje var kanske lite föööör lång haha! Han gav sen vår servitör lite kärlek. 

Jag fick ett snabbt sms av gym-buddy-Jon så tog en trip förbi där med. Vi satt i bilen och bara pratade och pratade och pratade. Superbra blev det då vi kunde köra pictionary på rutorna hahaha! Det var ett hur bra avslut på dagen som helst. Kom inte hem förrän runt halv ett vilket jag tänkte inte var det smartaste då jag jobbade imorse men det var inga som helst problem. 

Man träffar så himla mycket människor hela tiden. Tänker att det blir förvirrande med namn men det blir väl förvirrande utan också haha! Vet inte riktigt hur jag ska göra med det..

Idag händer inte så mycket.. Inte vad jag vet än i alla fall! Vi får se! 

Till skillnad från mig, ha en... Wild-ish day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar