onsdag 29 januari 2014

Disney on ice-söndag!

Jag vakade dagen till ära hos Sara. Vi gjorde oss sakta med säkert redo för brunch på Rye Ridge Deli. Muuuuuumma! 

The brunch is real. Pannkisar och Fattiga riddaren (?). 
Jag skjutsade sedan flickorna till bion innan jag själv ställde bilen vid Port Chester tågstation och tog mig iväg till City för att träffa Josi! 

Vi tog tunnelbanan till Barclay center då vi skulle se Disney on ice. Precis vid Barclay hade de ett mall som vi tog oss in på i jakt på mat. Vi hamnade tillslut på Applebee's för lite uppvärmning innan. Det var super duper Alla hjärtans dag-utsmyckat. Galna amerikanare! Tre veckor kvar. Inget de bryr sig det minsta om. 

Det gick supersmidigt på Barclay. Oss och alla kids med sina föräldrar haha. Josi hade gjort ett grymt jobb med platser då vi hade en superbra sikt. Grymt ju! 

Rätt nybyggt och tufft (:  

I väntan på braigheter!

Från början till slut var det någonting barnet i mig bara njöt av haha. Det var verkligen superbra och supergulligt! Vi nynnade med och bara var allmänt taggade. Man blir inte för gammal för sådant. Blir du det måste du ta ett steg tillbaka... Tror vem som helst hade kunnat njuta av det där. I alla fall om disneyfilmer är någonting som varit aktuellt för en. Alla var där haha! De gjorde som små återberättelser av alla historierna. Jättefint och sjukt värt! Från början med Hitta Nemo till Skönheten och Odjuret, Mulan, självfallet Musse, Mimmi, Kalle osv och så himla många fler! Josi skrev ner alla och det var verkligen en lång lång lista.






Vi tog oss in i köpcentrumet igen till ett glasställe för att inte matcha med första rushen tillbaka med tunnelbanan. Väldigt smart! Trötta men lyriska på samma gång tog vi oss sedan hemåt. Tackar Josi tusen gånger om för att hon kom med denna otroligt bra idé! Nu har vi Galvin Degraw att se fram emot i April också haha :) 

Min gulliga tjej hade smsat mig och frågat mig vart jag var när showen precis tagit slut så jag skyndade mig hem för att säga god natt innan de gick och la sig. Blev mött av kramar och frågor i massor innan vi alla tog oss i säng. En väl spenderad söndag helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar