måndag 20 januari 2014

lördagarnas lördag.

Hallå där!

Dåligt på att blogga har man ju varit i helgen. Inte bra, inte bra. Det har varit mycket som pågått så får väl skylla på det!

Igår då? Min lördag bestod av sovmorgon. Kan ju faktiskt inte sova lång tid hur mycket jag är försöker men jag gjorde mitt bästa. Gick upp vid niotiden och fick reda på att jag skulle skjutsa 7-åringen till kalas i Elmsford (LILLA staden där min Sophia bor haha). Jag käkade, fick adresser, paket och fixade sjuåringen lite lunch att ta med till kalaset (eviga allergier). 

Vi tog oss iväg till en av hans bästa kompisar och plockade upp honom. Lite carpooling som det kallas här. Efter det så bar det av mot Elmsford. 

Jag stannade kvar på kalaset vilket var en hit! De hade massor med roliga aktiviteter. Först åkte de karuseller som de hade där, sen kollade vi 4D-bio (det fick man minsann vara med på haha) och sen spelade de laser tag innan det var dags för mat. Redigt kalas var det verkligen! Efteråt sprang sjuåringen och han bästa vän runt och lekte med arkaden som också var där. Har varit här/där förr men aldrig gjort så mycket som vi gjorde nu. Riktigt höjdareställe! 

Funkar det såhär i Sverige också? På arkaden spelar man alla spel och beroende på hur bra man gör ifrån sig så får man tickets som man byter in mot grejer.

Vi tog oss hem till bästa vännen där vi också stannade ett tag. De lekte samtidigt som jag pratade med  mamman där. Trevlig avslappningsstund. Vi tog oss tillslut hemåt igen där en liten överraskning vändade. 

Uncle John är en väldigt nära kompis till familjen. Barnen avgudar honom och han är såååå snäll och sååååå rolig. Han har precis kommit ut med att vara gay och han skulle hit för att hälsa på familjen så nu hade han även med sig sin pojkvän. Så himla kul! Min värdmamma berättade om att han hade velat om att berätta det för barnen då han var osäker på vad de skulle tycka. Min värdmamma hade försökt stötta honom och försäkra om att det inte var något att oroa sig för, det var det ju inte heller! Slutet gott allting gott i den historian :) 

Älskar att min familj är sportintresserad. Man upplever lite andra grejer då. :) min VM och min VP lag spelade mot varandra igår (söndag) och båda kom till mig vid två olika tillfällen och sa precis samma sak "du vill inte ens vara hemma då... It's gonna be a warzone!".

Gamla franskbarnvakten Monique kom förbi då hon skulle vara barnvakt på kvällen. Jag hade ju hört en massa om henne men just i lördags var hon jättesnäll. Jag stannade och pratade lite med henne innan jag gjorde mig i ordning. 

Jag tog mig vidare till New Rochelle och Emma vid sextiden där Sara, Alexandra och Victoria också var. Vi åt taco (sååå gott!), glass och hade det bra. Himla bra tjejer leder ju till att det blir himla bra lördagshäng! 

De har ett märke (och en hel butik för den delen) här som heter Trader Joe's. När det kommer till mexikansk mat heter de tydligen dock Trader Jose's.. Så himl kul! 

Vid elva (?) så begav jag mig till Pelham (ännu en staaaaad) där jag skulle hämta saker till Monique. Jag fastnade i Pelham också vilket inte var meningen mened samma vän som jag lunchade med i måndags. Tog mig inte hem förrän sent sent men ja. Det var min lördag det! Himla bra grejer! Kändes som en helledig dag så har ju praktiskt taget haft långhelg denna helgen! (: söndagen får bli i annat. 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar