måndag 6 januari 2014

Som en strandad säl!

Hejsan! Är verkligen så otaggad på att blogga nu när äventyr i Jamaica är över :( .. Haha speciellt då den här dagen inte bjudit på någonting alls! 

Jag var ju ledigt som vanligt på söndagar så tog gott om tid på mig imorse innan jag gick upp och duscha i min egna saknade dusch.

Min värdföräldrar var i köket när jag kom ner och min värdmamma frågade om jag hade några planer för dagen. Det enda jag hade var egentligen att jag skulle träffa Spenser på kvällen och det totalsågade hon. Hon sa att vägarna var svinhala, hon hade själv varit och handlat mat och det hade intr varit en rolig resa.

Jag var alltså ledig men kunde inte ta mig någonstans. Mindre värt! Min sjuåring kom och frågade gång på gång om jag kunde bygga lego med honom, det där med mina arbetstider är ju ingenting han tar hänsyn till haha. Inte mig emot oftast men när han frågar och jag har planer eller bara vill vara svider det lite att säga nej. Dagen till ära hade jag ju dock inte ett smack att görs typ. Jag hade att välja mellan att jobba eller att ha tråkigt, valet var självklart. 

Detta resulterade i att mina stora agendor på denna här dagen har varit lego-byggande och JVM-finals-tittande. Mindre händelserik dag men det har absolut funkat! 

Denna byggde vi klart idag. Han fick den på julafton och vi började innan Jamaica-resan. 

Synd med JVM. Jag hoppades så himla mycket! Tyckte väl ändå att de var värda det av det jag såg (ca 7 min in i andra perioden och vidare). Inte mycket man kan göra dock! 

Min värdmamma plockade ner julgranen också. Vi hade massor med ljusslingor i den. Fyra av fem hade hon/vi satt upp men den första hade min värdpappa satt upp. Jag skrattade typ till jag grät när hon försökte få bort den som sista slinga. Hon var så himla upprörd haha. Han hade någon grej med att han ville snurra den runt grejen och det var inte alls det smidigaste! Hon är en tapper kämpe dock. Underhållande var det och tur att hon också har humor som kunde skratta åt eländet! 

Det var verkligen min dag. Inte mer än så.   Får se hur det blir imorgon. Det ska ju bli lite bättre så man kan ju hoppas! Gillar inte riktigt det här med att vara strandad :l .. Hade typ planer som dock inte heller ser ut att ske så ska ta mig till gymmet, boka in fyra pass med en PT så att jag ligger i fas där och bara kötta lite. Det behövs. 

Jag fick ju sämsta presenten i nyår av min PT! Vet inte om jag nämnde det? I så fall säger jag det igen! På nyårsdagen så fick jag detta sms:

Det suger nått så otroligt :( .. Han var otroligt bra, nu måste jag starta om med någon annan.. Blir nog bra det också men inte alls någonting jag är taggad på :/

Får de vad kommande dagarna bjuder på. Dags att komma in i vardagen igen!

Kram på er 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar