fredag 17 januari 2014

full fart mot helgen!

Hallå där! 

En dag i mängden men ändå inte liksom..

Att jobba imorse gick smidigt. Lite en återkommande trend den här veckan. Peppar peppar! Det gillas ju hur som helst. Gick på någon extraenergi för kände mig superenergisk imorse. 

Jag hade ju ingenting planerat efter det. Vill inte röra mig i onödan nu när det är registreringsstrul så.... Jag stannade helt enkelt hemma. Var så himla trött efter ett tag (kom igen, vad är det här? Vitaminbrist? Järnbrist? Bota mig tack!). Då tröttheten tog över så gjorde jag helt enkelt så att jag sov väldigt mycket idag. Ta igen liksom. Jag vet inte om det är det som är felet då jag ändå sover rätt mycket men en sak i taget liksom. Det blev mycket slöande allmänt. Sjukt produktiv dag men jag trivs inte alls i den här tröttheten så ska väl göra det jag kan för att komma ifrån den. 


Jag tog mig och hämtade två av tre kids vid tre och på grund av all sömn kände jag mig faktiskt rätt pigg. Vi tog oss hem och började med lite läxor (tack och lov var det ingen fight om det) men mitt i så ringde 12-åringen och ville bli hämtad. De två yngre får bara vara ensamma hemma kortisar så jag rusade till deras skola och ringer för att säga att jag är här och han smsar och säger "5 min", 10 min senare kommer pain-Au pairen i mig fram hahha!  Han dök i alla fall upp och vi tog oss hem. Skulle fortsätta med läxorna vi pausat, gick det bra eller? Klart det inte gjorde haha! Jag var den värsta igen men med mycket krångel och lite vilja så blev det gjort. 

Min värdmamma kom hem med mat och begav sig sen direkt iväg på yoga som är en ny grej hon testar. 

Ja. Sen då? Lugn kväll har det varit. Har hjälpt tjejen plugga inför engelskagrejs. Vilka jäkla ord de lär sig. Gammel engelska. Där ska man sitta och vara kunnig, nope haha! Hon är himla bra i alla  fall! 

Min kropp har gjort så himla ont idag! Min nacke/hals, mina axlar, mina armar, mina lår... Haha. Man känner sig så himla gammal. Han kan han den där Renato. Lurar fram muskler jag knappt vet att jag har. Jag har liksom haft ont i typ armvecket idag. Vaaaah? 

Har här på kvällen smsat med Sophia tills mina fingrar blödigt haha. Hon är så himla bra den där tjejen! Vi tänker inte bara lika, vi gör saker lika och hon är en av de roligaste människorna jag vet. Crazy German Au pair, you're awesome! 

Det var väl det! Spenser gillade inte mitt avslut imorse haha... Nehe! Jag ska faktiskt försöka filma min dag imorgon, får se hur det går :) 

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar