torsdag 23 januari 2014

Skolstart och cluster meeting!

Hallå där! 

Pressen när det börjar bli morgon och dag i Sverige och blogginlägget inte är uppe än haha.

Hela denna vecka trendar i ovanliga dagar, dagen idag likaså! 

Tog mig friheten till en halvtimmes sovmorgon då skolan förmodligen var delayed/inställd pga all snö. Visade sig att det blev 2 timmars delay, från 8 till 10. Oturligt då min egna skola började 9.30 men då Sara hade precis lika kändes det mer okey. Vi bestämde oss för att åka så fort vi bara kunde när vi var klara. 

Min beast till värdmamma tog sig iväg till sin butik och skottade all snö. Sånt behöver man ju också tänka på. Jag preppade frukost och såg till att alla vaknade till liv innan min värdmamma kom hem.

Hon släppte iväg mig tidigare från morgonsysslorna så att jag kunde komma iväg i tid till skolan. Hur snällt? Jag rusade ut till bilen som var täckt i snö, is och jobbigheter haha. Stressad och vilsen i situationen försökte jag snabbt att fixa problemet, gick ju okej i slutändan. Iväg kom jag men upptäckte att spolarvätskemunstyckena täppts igen av is. Inte så lovande när jag åkte där med skitiga rutor på främmande vägar. Kanske inte någonting körar-Pappa hade uppmuntrat haha. 



Jag var allmänt vilsen alltså. En halvdan bil (pågrund av vindrutetorkare osv, mitt fel), i ett område jag inte kände till, utan parkeringstillstånd (behövdes inte första veckan) och utan student-ID osv. Kändes jätteförberett haha.. Stalker-Angelica sattes igång då jag hittade en tjej som visste vart vi skulle. Vilka labyrinter! Men åh vad fint campiset var. Det gillas ju! 



Fram kom man tillslut. Inte sen och utan större problem. Första lektionen av New York City - the inside scoop är avklarad och jag ser fram emot resten. Vi är en liten grupp på typ 13 tjejer och det verkar vara 100% au pairer. Det ska nog bli bra :) 

Då sjuåringen fortfarande inte mådde bra så rusade jag till min värdmammas butik där han spenderat förmiddagen för att hämta hem honom. Vi tog oss till Cosi för att handla lunch och tog oss sen hem. 

När vi kom hem var det svinkallt i huset. Svaret fanns i köket. Bakdörren hade blåst upp och in hade det drivit massa snö. Späääänannde! Den har alltså varit öppen i flera timmar. Jag städade upp det och det var verkligen så svinigt kallt. Termometern i rummet visade 40 grader farenheit. Jag kan ju avslöja att 32 grader farenheit är fryspunkten. Vi hade is på golvet.. Hundarnas vatten hade fryst till is(!!!!!!). Spännande saker man är med om alltså haha. Varesig man vill eller inte. 



Vi bäddade ner oss under filtar efter det. Såååå frusna! I alla fall jag. Han käkade mat och levde gott medan jag slet haha. 
"Angelica?" 
"Yeah P?" 
"Can I have some strawberries?" 
"........ In a minute P. I need to clean this first".

Jordan från LA facetimade mig ur ingenstans. Han var på Disneyland och hoppade på en bergochdalbana och visade mig hela turen så jag har praktiskt taget åkt karusell idag också. Produktiv?! Haha!



Mamman kom hem med 12-åringen några timmar senare. Började göra middag. Fixade ris, kött, kyckling och massa grejs. Åt någon? Nej... Haha. :( tolvåringen käkade Mac and cheese.. ._. 
Idag kom en glimt av stressvardagen tillbaka. Tjejen var hos en kompis, sjuåringen var sjuk, min värdmamma skulle på kalas, jag skulle iväg på cluster meeting och tolvåringen på tennisträning. Jag tackade till tusen för att sjuåringen hade varit sjuk och inte hade läxor, oj alltså... Det hade inte funkat. 

I slutändan löste sig dock allt. Det har en tendens att göra det. 

Barnvakts-Julia kom förbi (jag är så bortskämd som ens har barnvakt för att kunna gå på mina meetings) för att vakta de timmar jag var borta. Jag hämtade tolvåringen på träning och tog mig sen iväg och hämtade tjejerna (Sara och Eva). 



Cluster meetings är så himla roliga. Oj vad jag tycker om de här tjejerna ännu en gång! Vi äter dåligheter och pratar. Det är tillräckligt. Kvalitetstid!


Efter skjutsade vi hem Sophia till Elmsford. Släppte av de andra tjejerna hemma hos de och tog mig hem :). Jag myste lite med tjejen då hon fortfarande var uppe när jag kom hem. Läggdags blev det på det och sen dess vet jag inte riktigt vad jag gjort men tiden har rullat som bara den. 

Imorgon har de två äldre utvecklingssamtalsdag så de är lediga. Jag jobbar alltså daaaag men hoppas på lite gymtid/egentid på kvällen. Har typ inte lämnat huset de senaste dagarna haha.. Får se! Håller på att planera min helg också. Ledig helg den här helgen, taaaagga!!! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar