måndag 13 januari 2014

Lediga dagar är härliga dagar!

Hallå där!

Idag har varit en himla bra dag! 

Vi hade Au Pair brunch hemma hos våran community counslor vilket var jättekul! Jag plockade upp Sara på Harrisons tågstation, vi hämtade sen upp Janina i Rye och åkte sen vidare till Rye Brook och hämtade upp Matilda. Vi fyra tog oss sen hem till Maralyn! Au pair-tjejerna är helt fantastiska. Hade verkligen så himla roligt. Det blev många och långa skratt där! Vi åt brunch och bara hade det bra. I några timmar var vi där innan vi tog oss vidare till Whitr Plains där vi tänkt bowla en bunt tjejer. Till att börja med tog vi dock ett stop på Dick's där de skulle kolla lite grejer. 

Förstår inte hur alla lyckades vara ocharmiga samtidigt hahaha!

De är så otroligt bra tjejer! Gilla gilla! 

Ett tag stannade vi där och några tjejer ringde och berättade att bowlingen kostade $15/person, inte pengar vi var supersugen på att lägga ner. Istället tog vi oss till Cheesecake Factory som var våningen under Dick's. 

Vissa kan inte äta redigt.. Hahah!


Även där så är de så himla roliga! Perfect match haha! 

Vi skulle klura ut om vi skulle hitta på någonting annat. Vi funderade på bio och lite allt möjligt men det gick inte riktigt ihop för alla och det slutade med att vi begav oss hemåt istället. Jag släppte av tjejerna och kände direkt hur rastlösheten käkade upp mig innefrån. En kompis från gymmet hörde av sig så jag tog mig dit, vilken räddare! Det slutade med att vi gick en promenad på dryga två timmar gata upp och gata ner och bara pratade. Jättebra räddning var det verkligen! Så himla trevligt!

Tog mig hem och kollade slutet av golden globe med min värdmamma och nu ligger jag här. En sån otroligt bra dag har det varit. Gäller att ta hand om chanserna man får. Så himla stora plus på samtliga i mitt liv, både här och hemma. Jag är lyckligt omringad av genuint fantastiska människor, kan knappt ha det bättre. 

God dag Sverige. Önskad er en bra dag! 

EDIT: vad var grejen med att jag skrev klart det här men sen lämnade det som ett utkast? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar