söndag 5 januari 2014

Hemresa, avslut och andra mindre mysiga saker!

Hallå där från ett snöigt New York! 

Idag blev det ju hemresa från Jamaica. Upp imorse för att käka frulle och fixa det sista. Dagen till ära var det riktigt mulet haha. Min värdmamma hade pratat med någon som sagt att december och januari  brukar vara riktigt jobbiga och regniga månader vädermässigt så det faktum att vi haft jättebra väder i en vecka var tur bara det. Det blev inte mycket upplevande idag. Vid 9.30 var bilen som hämtade upp oss redan där.. Vi sa hejdå till Rennis & CO. De har tagit så himla bra hand om oss den här veckan! Smidigt slängde vi sen in sakerna i bilen och tog oss iväg.

Väl framme vid flygplatsen så får vi reda på att vårt flyg var försenat med 1,5 timme pga vädret som varit i New York. Då min värdpappa har massa fix fick vi i alla fall tillgång till loungen på flygplatsen där de hade mat, dryck och wifi så det var absolut inte så att man led haha. Rätt mysigt var det faktiskt! Ständigt nya upplevelser (:




Flygresan var lika smidig som när vi åkte till Jamaica. Underhöll oss med att titta på We're the Millers. Så twister film men den är rolig! Ingen av oss var väl super excited över att gå av flygplanet hemma men vad gör man haha.. :)

Sist jag fyllde i en sådan här var för knappt 2,5 månader sen, sååå mycker har häääänt..! 

Vi lyfte i solnedgången när vi åkte ifrån New York, nu när vi landade så landade vi i solnedgången.. Bra grejer!
Som att första förseningen inte var tillräcklig så blev även bagaget försenat. Vi landade vid halv fem-tiden men lämnade inte JFK airport förrän vid kvart över sex. Vi blev upphämtade av ännu en bil från min värdpappas jobb som smidigt tog oss hemåt.

Väl hemma har det verkligen bara varit lugnt. Vi beställde mat och kollade fotboll. Hade en hellugn kväll. Jag hade även fått paket! Från Monia och Sofie haha! Så gulligt! Jag fick tappert hjälp av 7-åringen att öppna allt och det var en cool julgran som lös i olika färgen (en ny favorit! Vi satt hur länge om helst och bara kollade i den hahaha) i sällskap av ett jättefint halsband och armband. Hur bra är inte de? Tusen tack! Rimmet och kortet sparar jag också såklart. Fina ni!


Finns en del jag måste göra egentligen men det kan faktiskt vänta till imorgon! Jamaica, no problem! Haha.

Det sista denna dagen har bjudit på var ett skypesamtal med pappa. Lite småprat sådär, alltid trevligt!

Neej.. Det har inte varit något poolbadande eller sandslottsbyggande idag haha.. Tillbaka till vardagen redan på måndag då skolan börjar igen. Får se hur det går!

Det var nog allt alltså! Ser fram emot att krypa ner i min egna säng igen. Lite sånt man kan ha saknat nu när vi varit borta. Uppvaknande bara sådär. Tillbaka till verkligheten efter drömsemestern haha.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar