tisdag 21 januari 2014

Martin Luther King Jr day

Hallå där! 

Dagen idag har varit lite ur gängorna sådär. Ingen peak performance här just nu om man säger så! 

Jag gick upp 7.30 imorse då jag var osäker på när jag började och då barnen var lediga från skolan pga Martin Luther King Jr day. Min värdmammas butik var även den stängd så hon var också hemma. Jag kom ner men vände typ direkt då hon sa åt mig att gå och lägga mig igen. Hon skulle till gymmet men kidsen sov så hon behövde inte hjälp förrän efter gymmet. Mer sömn blev det inte men låg och drog mig lite i alla fall.

Sjuåringen hade sen en playdate med en av sina kompisar så det blev prepp för det innan värdmamman tog honom dit. De äldre kidsen sov fortfarande så jag tog det lugnt ett tag innan jag hörde att tjejen var uppe. Hon och jag tog det superlugnt ett tag innan hon behövde preppa inför en hockeylektion hon skulle ha med en kompis på deras skola.

Med de yngre iväg så sa min värdmamma åt mig att ta en nap. Jag berättade för henne på morgonen att jag varit så utmattad sen Jamaica och hon vart bekymrad så hela dagen har varit om att utplåna utmattigheten. 

Jag fick en liten nap innan sjuåringen blev hemskjutsad av kompisens föräldrar igen. Han kom graciöst och väckte mig, haha.. Jättegullig var han dock. Som att han helt var med på noterna så kröp han upp bredvid och så hade vi lite kvalitetsprat om allt möjligt. Vi klädde sen på oss en massa för att försöka oss på att gå ut och köra amerikans fotboll i trädgården. Isande vindar ändrade rätt fort på de planerna men det var ett mycket tappert försök haha! 

Vi gick in och tog det megalugnt igen innan tjejen kom hem från hockeyn. Lugna puckar i kombo med lite matlagning innan min värdmamma skickade mig på ännu en nap. En entimmars-nap blev en tretimmars-nap och jag kom ner lagom till att det var sovdags för alla.

Pratade med min värdmamma lite och hon gav mig massa piller att äta. Vitaminer och allt vad det var så nu har jag kurerat mig på riktigt. Hon är så himla lik mamma ibland. Att ge mig massa naturliga häxblandningar är någonting som är så typiskt mamma haha. Tolvåringen har haft endagsfeber, sjuåringen känner sig varm och utmattad och min värdmamma trodde att det var någonting sånt jag också fått som gjort hela "vanliga utmattigheten" ännu värre. Vi får se! Det är hur som helst inget A-game här just nu haha.

Är ledig imorgon bitti och behöver inte hämta kidsen vid tre så börjar inte förrän närmare fyra. Min värdmamma röstade för en heldag i sängen om det inte var så att sjuåringen är hemma och sjuk imorgon. Får se hur det blir med det. Ska verkligen försöka sova länge och väl imorgon. Jag älskar hur bakvänt det är. Sover man länge hemma är det oftast inte jätteuppskattat, här där jag verkligen försöker, då är det omöjligt istället

Mitt på östra kusten i varningsområddet ligger Rye. Fint siktat av snöstormen haha.

Det är en alltså också snöstormsvarning här. Imorgon lunch till onsdag morgon ska tydligen inte bli roliga alls. Får se hur det blir med skola för barnen, det lär ju visa sig. Jag tycker det är väldigt spännande faktiskt för jag och Sara börjar ju själv plugga på onsdag morgon. Får se om det blir av? Jag är inte alls ett stort fan över hur påverkad man är av vädret i det här landet. Det är liksom skräcken och ett problem. Sen är vädret så hiiiiimla oförutsägbart också. Känner mig färdig med vinter. Den har kommit och gått så många gånger nu att det är dags att säga tack och hej nu. Give me some spring!

Nej nu ska jag kapsla in mig i mitt rum och jobba på sömnen. Förhoppningsvis så går det som en dans. Hade ju uppskattats enormt mycket!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar