fredag 3 januari 2014

JAMAICA - day 7

Hallå hallå! 

När föräldrarna igår kom hem från massagen så sa de "vi bokade in dig på en massage imorgon vid 10!". Så sjukt bra liten överraskning. 

Jag vaknade nio i morse och åt frukost för att sedan ta en golfbil till Fern Tree som är spat här på resoorten. När min värdmamma säger "njut nu! Och tack för all hjälp med barnen den här veckan" då känner jag bara att vad gör jag här haha? Jag har  Viiiiiilken kunglig upplevelse! Fick byta om greja innan jag togs till en bastu där man fick jäsa i några minuter innan man togs in i det mysigaste lilla rummet där själva massagen var. Så kul när hon berättade att hon skulle ge mig en "Swedish massage", Speeeeens! Haha! Det var himmelskt. En timme helkroppsmassage var bara perfekt! Tackar och bockar för det så himla mycket! Jag satt och bara andades lite i deras "relaxation louge" innan jag tog golfbilen hem igen.

My island paradise

En del av dagen bestod av strandhäng i kombination med poolhäng, vi gick emellan vilket var jättenice! (: 

Hemåt tog vi oss för mer avslappning. Jag var trötter (som vanligt, vad händer? Går igenom en evighetssömnperiod på den här resan) så jag tog en vilostund innan vi tog oss iväg till Rose Hall and the house of the white witch. Det är ett hus där det tidigare bott en tjej som ska ha varit sinnes haha. Det var plantage med 2000 slavar som hennes man ägde. Hon mördade sedan sin man, gifte om sig två gånger och dödade de också sen dödade hon också flera slavar. Det sägs att huset är hemsökt och vi fick en guidad tur av det. Jättefreaky men jättekul! 



Senare på kvällen tog vi oss till huvudstranden på en italiensk restaurang och åt. Muuuuuumms! Maten man fått den här veckan är ju extraordinär. 

Hem tog vi oss och jag och tjejen la oss i min säng och jag spanande medan hon spelade sims.

Imorgon blir vår sista heldag här i Jamaica. Vi åker hem lunchtid på lördag.
USA gör sig redo för vår hemkomst haha :( 

Förhoppningsvis är det imorgon inte så vindigt så att vi får göra allting vi har planerat, det skulle ju vara kungligt! Mer om det imorgon. 

"Don't let anyone steal your smile", "don't let that smile fade". De är så bra människor här. Folk härifrån frågar hela tiden om det är ens första gång i Jamaica och vad man tycker om det och de är också så genuint intresserade av vad man har säga. Me like! 

Nej jag har inte då mycket mer att säga. Jag har hittat min BFF haha. Nog om det.  Kram på er och ha en glouri-ish day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar