måndag 27 januari 2014

Kulturell långlördag. Bra grejer!

Hallå där!

Lördagen blev ju händelserik. Gick upp runt niotiden och blev meddragen till vardagsrummet av tjejen där vi kollade lite film. Hon skulle sen göra sig i ordning för hockeymatch och då började jag göra mig i ordning för en heldag i city med Sara, Sophia och Or. Hämtade upp Sara i Rye Brook och sen tog vi tåget ifrån Port Chester. Vi mötte upp tjejerna på Grand Central Station och tog oss sen till The New York Public Library då jag aldrig varit där förr. Man går förbi där hela tiden men har inte genuint sett hur det ser ut inuti. De hade en butik med massa annorlunda böcker och saker så där spenderade vi en del tid innan vi verkligen tog en redig tur i själva biblioteket. Förvånande nog så fick vi kämpa för att hitta några böcker hahaha... Det var utställningar, datorer och stora historiska salar men inga riktiga böcker där vi gick! 

Grand Central Station


Sophia älskar mig...

New York Public Library





Vi tog oss ut och blev medlurade på ett foto med några skummisar haha. Vi gick och åt för att värma oss lite då det verkligen var kallt och då det snöade.



 Efter gick vi till Central Park där vi tog en promenad, fotade lite och grejade för att sen bestämma oss för att ta en taxi till Museum of Natural History. 


Charmisen.. haha! 


Stora tjejen i lilla världen, eller hur var det nu då? 

Living on the edge haha! 



Då jag såg Natt på museet en vecka tidigare med kidsen var det ju jättekul att själv gå dit på riktigt. Det såg inte ut som jag trodde och var även större än jag trodde haha. Sophia ville dit enbart för att se valen då valen tydligen var mysig men har vi tur eller? Klart vi inte har haha! Dagen till ära var val- och vattenutställningen stängd. Vi spenderade onödigt mycket tid i souvenirshopen utan att köpa något och tog oss sen runt och tittade lite andra saker hahahh! 


Hehe.. När priset är suggested får man betala det man vill.. Vi kanske snålade lite väl mycket...

Ser ni likheten?!




Tiden flög och helt plötsligt stängde museet. Vi tog tunnelbanan till Bryant park och jagade en Dunkin Doughnut då de ville ha kaffe (chai från Starbucks, muummma haha) men det var stängt. Vi hamnade då på McDonalds (min andra gång i Staterna) och åt jättegod parfait med färska bär för bara $1 (hahahha Sophia! Jag lovar att hon får betalt för alla gånger hon sa det där!). 



Vi alla fyra hoppade sedan på samma tåg tillbaka till Port Chester där vi tog min bil till Elmsford och en hockeyrink för att spana in Frieda spela. Frieda försöker alltid få folk att komma och kolla på hennes matcher så vi tänkte överraska henne. Sååå himla glad blev hon och oj vad grym hon var hah! Sjukt värt! :D 



Vi tog bilar till Burger King och gjorde ett nytt försök på att se personen från dagen innan haha och idag var det mer framgångsrikt. Bra grejer! 

Vi tog oss sen hem till mig där jag hämtade saker för att sova hos Sara (superfail, glömde massor. Det jag väl kom ihåg glömde jag typ sen hos Sara dagen efter hahaha!). Vi tog oss dit och klockan var redan ett. Lite lugna puckar innan man typ slocknade... Händelserik lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar