tisdag 7 januari 2014

Oj, oj, ooups och allt däremellan.

Jag glömde helt bort att blogga igår. Jag pratade med pappa om det men glömde det ändå i slutändan. Inte för att jag har jättemycket nytt att komma med helt ärligt haha. Jag har inte ens jobbat!

Min värdmamma gav mig ledigt hela måndagen också som kompensation för Jamaica (halloj, vadå för kompensation fortfarande!? :O). Jag tog en minisovmorgon, åt frukost och satt mig ner för att fixa lite studier med Sara. Nu är vi anmälda till en kurs om New York där man får lite mer ingående kunskaper om hur staden fungerar och de olika delarna typ haha. Ska tydligen vara en finemang kurs!

Utanför huset såg det ut såhär när jag vaknade:


Kälken var alltså täckt med snö kvällen innan! Jag vart så förvirrad när jag vakna och undra hur länge jag egentligen sovit... Det hade varit plusgrader och regnat hela natten och resultatet blev det där. Knasigt! Som ni ser mår inte snögubben prima heller haha. Allt som är kvar är halsduken. Jag hade sagt till sjuåringen att vi kunde göra en nysnögubbe efter skolan på måndagen, där fick jag för det haha!

Jag tog mig till gymmet för lite behövd träning. Hade ont i hela kroppen igår morse så att komma dit var rätt så avslappnande. Jättetungt och trögt gick det men avslappnande ändå. Fortfarande superbitter på min tränare också! Nu har jag bokade tider med en ny kille, får se hur det går!

Bilsituationen har varit lite annorlunda här de senaste dagarna. Det har varit så att jag har haft min bil, värdmamman sin och min värdpappa har haft en BMW som han kör till jobbet på sommaren och nu under vintern har han haft Range Rovern. Värdmammans bil har vi lämnat tillbaka efter leasing, Range Rovern har varit på service och vi har fått en sprillans ny toksnygg Tesla. Vi har alltså haft en bil plus två halvor... Typ... Haha. Jag har inte haft samma tillgång till min bil hur som helst. Jag vet inte hur det kommer bli i fortsättningen. Min värdmamma ska ju typ ha Range Rovern nu även fast hon tycker den är för stor, men hur tar sig min värdpappa till jobbet? Han tog tåget igår men jag tror absolut inte att det är någonting han kommer att fortsätta med. Är Teslan mer en vinterbil än vad BMW:n är? Alla dessa (onödiga) mysterium haha! Man kan ju inte riktigt ta sig någonstans utan bil här men jag vill ju inte låsa någon genom att ta min bil så att de blir utan på något sätt. Vi får se helt enkelt, det lär ju visa sig!

Säääämst bild haha. Men denna bilen! Så snygg! Så framtidig!

Efter ca en timme hemma så skjutsade jag i alla fall min värdmamma till Land Rover verkstaden i New Rochelle (en stad här i närheten) där jag droppade henne. Hon sa "du kan ju alltid upptäcka New Rochelle lite!" så jag tog mig iväg. Fullkomligt vilse kom jag! Det blev lite "nej men åh, det här ver ut att vara en fin gata! *svänger*". Hamnade i något bostadsområde tillslut där jag kollade upp vart jag var och vart jag kunde ta mig haha. Så himla förvånad! Vet inte vad som pågick i New Rochelle dagen till ära men jag åkte förbi typ 12 polisfordon i olika storlekar under min bilresa på kanske 20 minuter. Typ 4 hade blåljus på. Vissa hade stannat bilar, andra var helt klart påväg någonstans. Jätteobehagligt haha!

Jag hamnade på ett Starbucks innan jag tog mig hem igen. Smidigt och bra! Blev filmtittande, mysskype med Pappa där vi kollade bilar med flax och himla massa lugn innan jag slocknade vilket resulterande i superfail med bloggandet. Ber om ursäkt för deeet!

Ha det så braa!




aupair guiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar