lördag 4 januari 2014

JAMAICA - day 8 - my island paradise

Imorgon ger vi oss av från denna fantastiska plats. Jag vill inte haha :( jag brukar ha lite hemlängtan i slutändan när jag är utomlands men inte denna gång (omständigheterna är ju i och för sig lite annorlunda). 

Uppgång imorse som vanligt för att sedan ta oss till stranden som är närmast oss (som vi faktiskt inte varit vid än) för att köra lite banan boat! För er som inte känner till vad det är så är det en uppblåst banan man sitter på som är kopplad till en båt. Båtföraren försöker sedan köra på ett sånt sätt att man åker av bananen samtidigt som man själv klamrar sig fast. Vi var sex personer. Tre av the Yaffas och tjejen, 12-åringen och jag själv. Hur kul som helst var det! It was bumpy and crazy, but sooo much fun! Jag blev också så himla facinerad över den sjukt fina utsikten vi hade ute i vattnet hehe. Denna ö alltså. Jag kan babbla på i evigheter (vilket jag praktiskt taget också gör). 

Efteråt tog vi oss till huvudstranden där vi mötte upp de andra. Vi åt lunch på stranden och där hade de även dagen till ära en mini strand-marknad. Köpte ett enkelt armband som får påminna mig om det här äventyret. 


Jag och tjejen tog ännu en cykelbåt (kan någon snälla hjälpa mig med namnet på de där alltså? Haha heter de verkligen cykelbåt?) då vi kände att det var ett fint sätt att knyta ihop den här resan på. Vi tog sen med 7-åringen på en kajak tur. Tjejen tog sin egna och jag paddlade i min och 7-åringens. Mysiga sysslor med två av tre nuggets! 

Tog mig ut till det lilla huset som jag tagit så många kort på. Stod där ett långt tag och hade ett litet moment. Jag kan ta tusentals kort och det ger det ändå inte rättvisa. Jag älskar och har verkligen älskat att vara här. Så himla tacksam för den här resan! 


Vi tog oss från stranden till en av de större poolerna som vi inte heller varit vid förr. Denna hade faktiskt en swim-up bar. Det var barstolar och bord i vattnet, jättegulligt haha. Det blev bubbelpool och vanlig pool och bara härligheter!


Vi skulle ha simmat med delfiner idag faktiskt! Det blev i alla fall inte av av någon anledning, stor besvikelse blev det :( ... Lite klappning blev det dock! Tackar till tränaren som var snäll som lät en! 

Hemåt tog vi oss och tog det lugnt. Jag facetimade med Jordan från LA en stund innan det var dags för middag som vi åt här vid villan. Väldigt mysigt var det! En bra sista middag! 

Jag var som vanligt varit helt slut efter det så har legat i sängen sen middagen typ och bara existerat. Packat har jag gjort också! Denna resa har känts så lång, nu kommer den ju tyvärr mot sitt slut.. Vart är min energi? Den har inte funnits nära till hands på den här resan alls. Inte har den gjort resan sämre men känns så irriterande att vara orkeslös hela dagarna.. :/  

Jag har kollat mig omkring hela dagen idag och varit så bitter över att behöva lämna Detta haha. Denna vykortsomgivning med folket som ständigt påminner en om vad som egentligen är viktigt här i livet. Som kommer spontant och pratar om genuin lycka. Oj vad jag kommer att sakna det. Töntigt blödig blir jag över att åka hem från ett semesterresort men näe... Det har varit fantastiskt roligt, det har varit vackert, det har påmint om Filippinerna som jag också saknar så mycket och även viktigt rent relationsmässigt. Nu finns det plats för fler äventyr att komma min väg!

Denna resa har varit som andra då den är främmande, ny och underbart. Samtidigt är den så himla annorlunda. Jag är med en familj som för två månader sedan var mer eller mindre helt främmande för mig. Jag kommer att komma hem men hem innebär inte att fina pappa stå vid bilen på Arlanda, ger mig en kram och välkomna mig hem. Hemma här är annorlunda, inte alls på ett dåligt sätt, men annorlunda för det. Här har jag dock också vänner jag just nu längtar till. Fina människor som jag på två månader kommit nära på ett eller annat sätt. Det är annorlunda. Och just nu gillar jag det.

Det var allt för mig ikväll. Gillar att jag innan jag började tänkte att "idag har inte så mycket hänt". Jag finner alltid sätt att skriva skriva skriva. Ooups!

God morgon på er. Nästa gång jag skriver är jag nedkrupen i New york igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar