fredag 10 januari 2014

äventyr i New Jersey och att vara produktiv, bra grejer!

Hallå godingar! En sån himla bra dag har det varit idag :)

Jag gick upp imorse och jobba som vanligt. Lite knepig morgon men så farligt var det inte. Sjuåringen vaknade helt på fel sida och allt jag rörde vid var oätligt till att börja med. Man märker dock att man lärt sig saker då man inte längre ser det som ett problem utan mer en möjlighet och utmaning till att på något sätt få honom att käka. Han lämnade köket mätt om jag säger så, boyaaah haha!

En dusch på det där näsblod från ingenvart kom på besök. Det vägrade att sluta och det såg ut som ett blodbad i min dusch, lite väl dramatiskt tyckte jag allt. Vet inte alls vart det kom ifrån, det var år sedan jag sist blödde näsblod :o lite spänning sådär!

Jag satt mig hursomhelst sen i bilen och tog mig iväg på nya äventyr haha. Jag skulle möta upp Parth i New Jersey där vi skulle åka till lite olika parker och titta. För att ta sig till New Jersey behövde jag åka över Tappan Zee Bridge. En bro som går över Hudson river helt enkelt. Jag vet att den funnits där men jag har aldrig haft anledning att åka över den. När jag nu åkte över den önskade jag såå mycket att jag inte behövde titta på vägen. Det var så himla vaaaaackert! Cheesy-Angelica är tillbaka igen men på riktigt faktiskt haha!

Jag kom fram dit jag skulle utan några som helst problem, hur bra?! Efter ett tag kom Parth och vi tog hans racarkar (haha) till första destinationen. Jag tycker att det är så himla kul med folk som hittar någonting de brinner för, oavsett vad det må vara. Älskar att hörs någon prata om något som den genuint tycker om och Parth älskar sin bil haha. Som en liten pojke! Så himla kul haha. 

Jag tycker Rye är jättefint och mysigt men omgivningarna där borta var nästan ännu finare! Vi åkte ett litet tag innan vi kom fram till en park som var precis vid George Washington bridge. Det är en stor två-vånings-bro som knyter samman New Jersey med Manhattan. Det var absolut svinkallt men så himla maffigt. Bron är jättestor!

 


Meningen var sen att vi skulle ta oss till en annan park som låg nästan under bron men den visade sig vara stängd tyvärr. Vi tog oss då tillbaka typ där vi började. Han visade en superduper söt stad! Piermont! Det är som tagen ur en film, så otroligt att såna ställen verkligen existerar haha. Jag vet inte vart jag hade mobilen alltså men bilder tog jag inte, så sugit :( vi åkte ut på en liten halv-ö med utsikt över Tappan Zee Bridge och Hudson river och det var bara såå himla fint! Där hade jag ju tur med att inte vara förare :D 

(Inte min bild!) 
Tappan Zee Bridge! (Uppenbarligen inte min bild.. Hur otrolig hans bil än är så kan den inte flyga)

Vidare tog vi oss och han visade mig massa rikemanshus för det fanns det verkligen gott om däromkring!!! Folk bor ju i typ herrgårdar och allmänt maffiga hus. Galet är det verkligen. Vi åkte förbi ett torn som hette Devils tower som var lite creepy. Tornet låg som i en rondell innan en redigt rikemansområde. Historien var sån att en man hade byggt tornet till sin fru för att hon skulle få en fin utsikt över New York's skyline. Hon hade en dag varit uppe i tornet och då sett sin man vara otrogen. Förtvivlat hade hon kastat sig från tornet och ja... Nu sas det att om man baklänges åkte sex varv runt tornet skulle kaous uppstå. Spännande haha :] 


(Inte min bild)

Vi såg flera rikemanshus innan det var dags att bege sig! Så värd förmiddag. (: 

Bilfärden dit är supersmidig så jag tog mig snabbt hemåt igen. Stannade på Starbucks innan jag hämtade upp kidsen på skolan. Vi tog oss hem och gjorde klart läxor, bakade kakor som sjuåringen tålde och spana tv lite snabbt innan det var dags att ta sig iväg till Harry's burritos i Larchmont där vi skulle fira min värdmammas gudbarns 3-års dag. Go-mat blev det där innan jag och tjejen tog oss hem för att hon skulle på hockeyträning. Jag skjutsade henne dit innan jag tog mig hem och andades lite för att sedan hjälpa sjuåringen med resten av läxorna och leka lite. 

Himla mycket har skett idag känns det som. Kungligt är det med bra människor i ens omgivning (: har sett så mycket idag! Hur kul som helst! :) 

Har nu på kvällen haft en mysig pratstund med min värdmamma. Ibland sätter vi oss ner och bara går igenom framtiden, ett sånt tillfälle blev det i kväll. En helg i februari så åker de bort så jag är solo med kidsen. De hade en annan kvinna här innan jag kom som kanske skulle komma och bo här som hjälp den helgen, fick reda på nu att hon kanske var lite väl bitter men det blir nog bra. Skrattade tills jag grät när min värdmamma berättade historier om henne haha. En nypa salt får man ta vissa människor med. Min värdmamma skulle kolla om Tabitah (tjejen som bodde här innan) kunde komma istället, skulle vara så mycket bättre, men vi får se! Det löser sig :) 

I morgon är det freeeedag! Mindre jobb blir det ju inte men glad för det är jag. Nytt PT-pass, tvätt och säkert andra roligheter! (: 

Until next time amigish haha... Jag måste komma tillbaka i ett flow när det kommer till det där... :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar