tisdag 5 november 2013

You've got the words to change a nation but you're biting your tongue

Hejsan där! Allting fint?

Steg i morse upp och hjälpte till vid frukosten lite snabbt. Alla var snart ute ur huset och då passade jag på att skypa med Pappa som fyller år idag. Grattis igen! Jag vet att du tillslut kommer att läsa det här..  ;)

Medan vi skypade var det lite kaos då någon kille skulle komma och fixa med någonting som hade med TV:n och göra. För att sidospåra lite så ringde killen 30 min innan han kom fram för att säga att han var på väg och jag glömde det här med "Fine thank you, how are you?" när han hälsade och direkt så ba "miss, are you okay?"... Haha.. Folk här är så trevliga, varesig det är genuint eller inte. När jag skulle ut från spårvagnen igår när vi var i New York snubblade jag till lite på en killes fot, han bad så mycket om ursäkt trots att det var jag som klantade mig. Ingenting jag är van med måste jag säga. Står du och kollar på någonting i en matbutik och någon går förbi framför dig ber de alltid om ursäkt osv.

I alla fall! Han kom och hade inte den blekaste vad han skulle göra vilket inte var så bra då jag inte heller visste vad han skulle göra.. Haha! Jag ringde min värdmamma som skulle ringa min värdpappa. De var båda lite irriterad på det här företaget då de här tydligen skulle vara fixat för två månader sen. "Don't let him leave okay?!". Vi fick i alla fall typ tag i någon som visste något.. Ish... Han pratade i alla fall med min värdmamma, samtalet bröts typ (?) och han skrattade till, lojade runt och sa sen att han skulle beställa delarna som behövdes, sen åkte han. Efter ringde någon annan människa från okänt ställe och sa att han sökte efter denna människa som precis gett sig av, när jag sa att han åkt sa han "oh no.... Oh no.....". Situationen kändes inte speciellt stabil. Min värdpappa ringde, företaget som han killen kom från ringde, jag skypade fortfarande med pappa mitt i allt det här osv osv osv. Kaos! Det löste sig väl någorlunda i alla fall.

Efter åkte jag för att träffa Eva, den spanska tjejen jag var i New York City med i lördags. Vi tog en kaffe på Starbucks och åkte sen runt på olika butiker och kollade. Vi tog en lunch på Chop't som är en salladsbar (gott gott gott!), kollade runt i fler butiker och tog oss sen hem.

Jag hämtade barnen i skolan och försökte få iväg min trotsiga 6-åring på tennisträning, någonting som han vägrade då han sa att han var trött. Jag är jäkligt mesig alltså, någonting jag kommit fram till att jag inte kan vara och då var jag helt enkelt inte det i den här situationen. Funkade alldeles utmärkt (inte för att han i slutändan gick på träningen men ändå.. Det var bra grejer i alla fall haha). 10-åringen ringde min värdmamma då han verkligen inte ville samarbeta alls och ja.. Han fick stanna hemma men fick inte nöja sig med någonting elektroniskt. Istället så hade han och jag det jättemysigt. Vi läste lite, räknade lite och sen hade han i skolan gjort en Star wars-bok (som han älskar). Han sa att jag kunde få en signerad kopia när den var klar (gulle..) och tills vidare fick jag en signerad teckning haha.

Jag skjutsade sedan 12-åringen till tennis i en grannstad. Medan han tränade åkte jag till Starbucks (igen) och köpte sallader på Chop't (igen!). 

Hämtade och körde hem för att äta, sen fick jag sms från Eva om att hon var med Matilda och Sara (Sara brunchade jag pannkakorna med och både hon och Matilda var med till IKEA igår) på Starbucks i Rye så jag tog bilen och åkte dit när jag jobbat färdigt för dagen så tredje gången på Starbucks idag(!). Väldigt trevligt var det :) 

Nu är jag hemma efter en dag med fullt upp, en dag som varit alldeles utmärkt :) Dags att sova.

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar