onsdag 27 november 2013

Turistande i New York City!

Hallå där!

Idag har vi haft en heldag i New York. Egentligen hade barnen skola idag och resten av veckan ledigt men värdmamman lät de slippa för lite New York action :) .

Upp imorse och se till så att alla fick någonting att äta, kaous vart det sen. Galet vad stressigt man kan låta saker bli? Totalt meyham! Vi kom i alla fall iväg med tåget 9.45 glada och excited.

Väl framme i Grand Central station så gick vi till Rockafeller center då vi skulle upp på Top of the Rock. Min andra gång på dryga månaden minsann! Inte ens min värdmamma hade gjort det förr så det var väldigt kul!

Lika värt var det idag (:





När vi kände att vi var färdiga vid top of the Rock så tog vi taxibilar till the Intrepid museum vilket är... Ett hangarfartyg, en ubåt, en space shuttle och annat smått och gott coolt från olika tidpunkter. Jättecoolt var det verkligen! Vi speedade egentligen bara igenom det, fanns otroligt mycket att göra och se men vi tog oss upp på flygdäcket och kollade på flygplan från bland annat första världskriget, vi gick sedan och kollade på en riktigt space shuttle (det var egentligen denna space shuttle som var målet med hela besöket), efter gick vi och gjorde en flygsimulator grej som var huuuuuur kul som helst. Haha! Även fast vi inte ens gick ned i U-båten så fick vi se en massa saker. Bror min, om du läser detta, hit ska vi!






Vi tog efter en promenix till Shake Shack som är en hamburger restaurang som alltid är otroligt packad. Vi hade rätt så tur gick fick väl rätt så smidigt platser. En mastodont beställning gjorde vi som landade på typ 130 dollar (sisådär 850 svenska kronor!!!!). Oj vad gott det var, självklart.........!

Utanför åkte sånahär bussar förbi. Det är någon slags sightseeing tur där det är en mix mellan sen show och en tur haha. Utanför Shake Shack stod en kille med mikrofon och typ pratade med de och de viftade på händerna och höll på. Himla kul att se! 
Någon special-van som min värdpappa hade fixat skjutade oss sedan från Shake Shack hem. Väl  hemma tände vi brasa och tog det lugnt.. I alla fall oss "äldre" haha. Det är typ aldrig riktigt tyst i det här hushållet längre, det är också himla kul (:


Efter blev det massa prat om allt möjligt, så himla mysigt att bara finnas till ibland, känns som att sån tid uteblivit lite på sistone, vad är det jag sysslat med egentligen? En himla bra dag i city blev det i alla fall men nu är jag så utmattad. Imorgon är det dagen innan Thanksgiving, kommer nog att bli lite crazy då en del ska fixas och morföräldrarna från Florida kommer även (men det ska vara en storm så frågan är om de ens kommer kunna ta sig hit?). Jag ska förbi leksaksbutiken och postgubben och posta brev till min faster, jag ska också försöka träffa Helene på en fika vilket är au pairen till kompis-till-min-värdfamilj-familjen. På kvällen blir det kanske lite Spens, får se!

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar