torsdag 7 november 2013

Nääe.. God natt.

Idag var ingen bra dag alltså. Huvudvärken har inte velat samarbeta och jag har sovit typ hela dagen. Känt mig alldeles degig då jag sovit alldeles för mycket och känslan fortsätter att vara på nersidan. Inte har det funnits mycket att göra åt det dock!
Vakande tio i tre, åkte och hämtade barnen vid tre.. Trodde jag då då. Jag såg inte barnen, de brukar stå och vänta utanför skolan så jag trodde det blivit någon miss och att min värdmamma redan hämtat de. Jag smsa och fråga och då berätta hon att de inte skulle hämtas förrän 16.30 och bad om ursäkt för att hon missat att berätta det. Jag tog mig till Starbucks medan då det bara var en timme kvar att vänta.
Jag hämtade de efter lite krångel och vi tog oss hem där jag märkte att min plånbok inte var där den skulle. Jag gnällde tyst för mig själv då mina bankkort, mitt körkort+internationella körkort och min lön osv fanns i den. Jag ringde till starbucks och de hade den, flamsiga jag...(!). Har inte hämtat den än då jag inte kan lämna barnen ensamma hemma och nu stänger de så får hämta den imorgon någongång. I


 

Bra uppfinning det där alltså!



Resten av kvällen har varit som vanligt. Hjälpt med läxor, fixat så de ätit, fixat efter maten, socialat och läggdags. Jag känner verkligen för att sova nu och hoppas att jag vaknar pigg och taggad imorgon då barnen är lediga från skolan. Då ska förhoppningsvis roliga Au Pair-Angelica hoppa fram ur dimman. 

Har inte känt mig helt i fas med hela utmärkt-aupair-biten sen kan kom hit men samtidigt är jag inte så snäll mot mig själv. Jag har bara varit här i två veckor, kan inte förvänta mig att allt ska gå perfekt hur gärna jag än skulle vilja det!

Dessa fina som har latat sig precis lika mycket som jag idag. Sällskap har man i alla fall alltid!

Ibland är de dock världens lataste. Har så  mycket bilder på de i olika situationer haha :)


Vissa bilar i det här landet. Som denna SUPERBREDA och superlånga bil som stod framför mig i ett rödljus. Kan inte vara smidig att parkera med för fem öre.

Mitt huvud. Cravings efter sängen. 

Jag hoppas att ni haft än bättre dag än jag har haft.

Until next time amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar